چین مخالفت خود را با قوانین آمریکایی علیه شرکت «هوآوی» اعلام کرد

چین مخالفت خود را با قوانین آمریکایی علیه شرکت «هوآوی» اعلام کرد
يکشنبه 28 ارديبهشت 1399 - 15:08

وزارت بازرگانی چین امروز در بیانیه‌ای، نسبت به قوانین آمریکا علیه شرکت‌های چینی، اعتراض و مخالفت شدید خود را اعلام کرد.

العالم- آسیا

وزارت بازرگانی چین، امروز (یک‌شنبه) مخالفت شدید خود نسبت به آخرین قوانینی که آمریکا علیه شرکت چینی «هوآوی» اتخاذ کرده را اعلام کرد. این وزارتخانه همچنین در این بیانیه عنوان کرد که وزارت بازرگانی کشور چین، تمام اقدامات لازم برای محافظت از حقوق و منافع شرکت‌های چینی را اتخاذ خواهد کرد.

به نوشته خبر‌گزاری رویترز، وزارت بازرگانی چین در ادامه بیانیه خود گفت که این وزارتخانه به آمریکا هشدار می‌دهد اقدامات اشتباه خود را متوقف کند.

دولت ترامپ روز جمعه گفته بود آمریکا منابع جهانی تأمین تراشه‌های مورد استفاده توسط شرکت تکنولوژی چینی «هوآوی» را مسدود خواهد کرد.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، پنجشنبه هفته گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس‌بیزنس گفت: «کارهای زیادی هست که می‌توانیم انجام دهیم. می‌توانیم کل رابطه را قطع کنیم.» وی در ادامه افزود: «حالا اگر این کار را بکنیم چه می‌شود؟ اگر کل رابطه را قطع کنیم ۵۰۰ میلیارد دلار ذخیره خواهیم کرد.»

دولت چین نیز روز گذشته (شنبه) با درخواست از آمریکا برای متوقف کردن «ممانعت‌ بی‌دلیل» از فعالیت شرکت‌های چینی، هشدار داد اقدامات دولت ترامپ «زنجیره تولید، تأمین و ارزش جهانی را نابود می‌کند».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها