گوترش خواستار انتقال روهینجایی‌های ساکن جزیره بنگلادشی به اردوگاه‌های آوارگان شد

گوترش خواستار انتقال روهینجایی‌های ساکن جزیره بنگلادشی به اردوگاه‌های آوارگان شد
يکشنبه 28 ارديبهشت 1399 - 17:54

دبیرکل سازمان ملل گفت، صدها روهینجایی نجات یافته از دریا توسط بنگلادش که به جزیره‌ای فرستاده شدند حالا باید به اردوگاه‌های موجود منتقل شوند.

العالم - آسیا

این درخواست از سوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از وزیر خارجه بنگلادش در نامه‌ای مطرح شده که امروز (یکشنبه) به دست خبرگزاری فرانسه رسید. این نامه در پی نگرانی‌های روز افزون درباره شیوع ویروس کرونا در اردوگاه‌های پرجمعیت آوارگان روهینجایی میانمار در بنگلادش نوشته شده است.

این آوارگان روهینجایی اوایل مه سال جاری میلادی و پس از سرگردان شدن در خلیج بنگال توسط نیروهای بنگلادشی نجات یافتند. داکا اعلام کرد که این افراد را به اردوگاه‌های خود در جنوب شرق نمی‌فرستد چون مقام‌ها نگران شیوع ویروس کرونا هستند.

گوترش همچنین گفت، ۳۰۸ آواره روهینجایی در جزیره "باشان چار" بایستی پس از تکمیل دوران قرنطینه به اردوگاه‌های قبلی برگردانده شوند.

داکا نگفته که این افراد چقدر باید در قرنطینه بمانند.

دبیرکل سازمان ملل در نامه خود به عبدالمومن، وزیر خارجه بنگلادش که تاریخ آن به جمعه بازمی‌گردد، نوشت: با وجود آنکه افراد نجات یافته از دریا بابت مسائل بهداشت عمومی ممکن است قرنطینه شوند اما آنها به دلیل آنکه آواره‌اند، مستحق حفاظت‌های بیشتری هستند.

وزیر خارجه بنگلادش نیز گفت: ما دیگر روهینجایی دیگری نمی‌خواهیم چون دیگر جایی برای نگهداری از آنها نداریم. اگر سایر کشورها این جزیره را دوست ندارند، به آنها اجازه دهند به کشورهای خودشان برگردند یا حداقل اجازه بازگشت آنها به میانمار را بدهند. باید به میانمار فشار بیشتری برای بازگرداندن روهینجایی‌ها به راخین آورده شود.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها