ادامه دخالت امارات در لیبی؛

ارسال بالگرد و قایقهای توپدار برای نیروهای حفتر

ارسال بالگرد و قایقهای توپدار برای نیروهای حفتر
يکشنبه 28 ارديبهشت 1399 - 19:49

بر اساس یافته های کارشناسان سازمان ملل متحد، امارات متحده عربی با خرید تجهیزات جنگی بخشی از آنها را به نیروهای ژنرال حفتر واقع در کشور آفریقایی لیبی ارسال کرده است.

العالم - لیبی

سازمان ملل متحد به تازگی به تداوم دخالت امارات متحده عربی، کشور واقع در خلیج فارس در امور داخلی لیبی، کشوری واقع در آفریقا اشاره کرد.

بر اساس یافته های کارشناسان سازمان ملل متحد، امارات از طریق شرکتی در این کشور با خرید جنگ افزار از یک منبع خارجی، 6 فروند بالگرد و دو قایق توپدار را برای کمک به نیروهای ژنرال حفتر و مقابله با کشتیها و قایقهای نیروهای وفاق ملی راهی سواحل لیبی کرده است.

بر اساس گزارش محرمانه کارشناسان سازمان ملل متحد، امارات از طریق شرکت هلدینگ «فالکروم» تاکنون 18 میلیون دلار تجهیزات نظامی خریداری کرده و بخشی از آنها را برای کمک به نیروهای حفتر عازم لیبی کرده است.

این در حالی است که گزارش جدید وزارت اقتصاد آلمان حاکی از بی توجهی برلین به تحریمهای تسلیحاتی لیبی و صدور جنگ افزار به کشورهای حامی طرفین درگیر در نبرد داخلی لیبی از جمله امارات است.گزارش جدید وزارت اقتصاد آلمان حاکی از بی توجهی برلین به تحریمهای تسلیحاتی لیبی و صدور جنگ افزار به کشورهای حامی طرفین درگیر در نبرد داخلی لیبی است.

لیبی از زمان «سرنگونی» حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به رهبری خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی»؛ نیروهای دولت السراج از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند و نیرهای حفتر نیز تحت حمایت مصر، امارات و عربستان سعودی قرار دارند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها