آمریکا مدعی خشنودی ازخاتمه بن بست سیاسی در افغانستان شد

آمریکا مدعی خشنودی ازخاتمه بن بست سیاسی در افغانستان شد
يکشنبه 28 ارديبهشت 1399 - 22:59

وزیر خارجه آمریکا در واکنش به توافق مقامات ارشد افغانستان مدعی خشنودی از پایان بن بست سیاسی در این کشور شد.

العالم - آمریکا

وزیر خارجه آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران نسبت به توافق مقامات ارشد افغانستان برای پایان دادن به بن بست سیاسی چند ماهه واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: «مایک پامپئو، وزیر خارجه خاطرنشان کرده که از زمان از دست رفته در افغانستان طی بن بست سیاسی پشیمان است. پامپئو به صراحت گفته که اولویت ایالات متحده همچنان یک توافق سیاسی برای پایان دادن به درگیری است و از تعهد دو رهبر برای اقدام سریع در حمایت از ورود سریع به مذاکرات درون افغانستان استقبال کرده است.»

پس از سه ماه کشمکش سیاسی میان «اشرف غنی» و «عبدالله عبدالله» بر سر نتیجه انتخابات ریاست ‌جمهوری، این دو امروز یک‌شنبه توافق سیاسی امضا کردند.

براساس این توافق‌نامه، عبدالله عبدالله، ریاست شورای عالی مصالحه‌ ملی را به عهده می‌گیرد و اعضای تیمش در کابینه مشارکت خواهند داشت.

عبدالله عبدالله پس از امضای توافق با اشرف غنی در توئیتر خود نوشت: «امضای توافق‌نامه یک امتیاز نیست بلکه درانتخابات و آرای پاک ریشه دارد.»

وی افزود: «این توافق‌نامه در زمانی امضا می‌شود که ما با تهدیدات جدی روبه‌رو هستیم و به این معنی است که ما راه را برای صلح، تقویت حکومت، حفظ حقوق و تمکین به قانون فراهم کردیم.»

فارس

پربیننده ترین خبرها