ائتلاف سعودی: تهدید دریایی در خلیج عدن هنوز ادامه دارد

ائتلاف سعودی: تهدید دریایی در خلیج عدن هنوز ادامه دارد
دوشنبه 29 ارديبهشت 1399 - 08:27

به دنبال درگیری‌های نظامی میان متحدان عربستان و امارات در جنوب یمن، ائتلاف سعودی شنبه شب اعلام کرد که هنوز تهدید دریایی در خلیج عدن ادامه دارد.

العالم - یمن

یک هفته پس از آغاز موج جدیدی از درگیری نظامی میان متحدان عربستان و متحدان امارات در جنوب یمن،‌ ریاض اعلام کرد که تهدید دریایی در خلیج عدن هنوز برقرار است.

از یک هفته گذشته شبه‌نظامیان وابسته به گروه «المجلس الانتقالی الجنوبی» (متحد امارات) به مواضع نیروهای دولت «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن که مقیم ریاض است، در جزیره سقطری و قبل از آن در استان عدن حمله کرده بودند.

یکشنبه شب تلویزیون الاخباریه عربستان به نقل از ائتلاف سعودی اعلام کرد که شورای انتقالی مانع فعالیت گارد مرزی یمن و انجام مأموریت‌های آن شده و به درخواست‌ها برای ادامه یافتن کار گارد ساحلی پاسخ نداده است.

الاخباریه به نقل از ائتلاف اعلام کرده که «تهدید دریایی در خلیج عدن هنوز ادامه دارد و همه طرف‌ها باید مسئولیت خود را بر عهده بگیرند».

ائتلاف سعودی به جزئیات بیشتری اشاره نکرده اما روز گذشته منابع خبری گزارش کردند که مجلس انتقالی تعدادی از قایق‌های نیروهای وابسته به دولت هادی را در ساحل عدن توقیف کرده‌ و حتی درخواست عربستان برای آزادکردن این قایق‌ها را رد کرده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها