تهدید تازه پکن به تقابل تجاری با آمریکا/ بیانیه چین در باره نقض اصول بازار و تجارت عادلانه از سوی آمریکا

تهدید تازه پکن به تقابل تجاری با آمریکا/ بیانیه چین در باره نقض اصول بازار و تجارت عادلانه از سوی آمریکا
دوشنبه 29 ارديبهشت 1399 - 12:10

وزارت بازرگانی چین با انتشار بیانیه ای در تارنمای خود از آمریکا به عنوان کشوری یاد کرده که اصول بازار و تجارت عادلانه را نقض و در عین حال تهدید کرده که دست به اقدام متقابل در برابر تهدیدهای تجاری آمریکا علیه شرکت های چینی خواهد زد.

العالم ـ آسیا

آمریکا از جمعه گذشته مقررات جدید ممنوع کننده را علیه شرکت های چینی به ویژه هو آوی اعلام کرده که به دنبال این قضیه حالا وزارت بازرگانی این کشور گفته تدابیر مقابله جویانه از جمله قرار دادن نام شرکت های آمریکایی در فهرست شرکت های غیرقابل اعتماد را اتخاذ خواهد کرد.

در بیانیه وزارت بازرگانی چین به ممنوعیت های جدید آمریکا برای فروش نیمه هادی ها از طریق شرکت های خارجی به شرکت هواوی چین اشاره شده و آمده است که چین از شرکت های خود در هر شرایطی حفاظت خواهد کرد.

بیانیه می افزاید: آمریکا باید فورا این تدابیر محدود کننده و ممنوعیت ها علیه چین را لغو کرده و زمینه و شرایط را برای تجارت عادلانه و همکاری شرکت ها فراهم کند.

در این بیانیه تاکید شده است که چین قاطعانه از حقوق مشروع شرکت های خود حراست و با چنین ممنوعیت هایی مخالفت می کند و آنها را نقض آشکار اصول تجارت می داند.

وزارت بازرگانی چین سوء استفاده دولت آمریکا از قدرت خود برای کنترل صادرات به بهانه های امنیتی و ممنوعیت قایل شدن برای شرکت های خارجی در خصوص معامله با هواوی را تقبیح کرده است.

این بیانیه تصریح می کند که آمریکا مقررات و ضوابط بین المللی را مورد ملاحظه قرار نمی دهد و با اقدامات نادرست خود چرخه تجارت جهانی را مختل می کند.

وزارت بازرگانی چین مقررات جدید آمریکا برای ممنوعیت معامله شرکت های خارجی با هواوی در زمینه نیمه هادی ها را نقض منافع شرکت های چین دانسته و افزوده است که این کار به شرکت های آمریکایی و خارجی هم آسیب می رساند.

در این بیانیه آمده است که با توجه به مقررات جدید ممنوع کننده آمریکا که از جمعه گذشته اعلام شد چین هم تدابیر مقابله جویانه از جمله قرار دادن نام شرکت های آمریکایی در فهرست شرکت های غیرقابل اعتماد را که باعث محدود شدن فعالیت های آنهامی شود، مد نظر قرار می دهد.

پربیننده ترین خبرها