شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان از مرز 7 هزار تن گذشت

شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان از مرز 7 هزار تن گذشت
دوشنبه 29 ارديبهشت 1399 - 16:42

با ثبت و شناسایی 402 مورد جدید ابتلا به کرونا در افغانستان، وزارت بهداشت این کشور با هشدار نسبت به افزایش سرسام‌آور مبتلایان، اعلام کرد تعداد بیماران کووید 19 به 7072 تن رسیده است.

العالم - آسیا

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۴۰۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ولایات مختلف این کشور به ثبت رسیده است.

بر اساس اعلام مقامات بهداشتی افغانستان، این میزان بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در یک شبانه‌روز از زمان شیوع کرونا در افغانستان است.

وحید مجروح، معاون عرضه خدمات درمانی وزارت بهداشت افغانستان امروز (دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت) در یک نشست ویدئویی گفت که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به هفت‌هزار و ۷۲ نفر افزایش یافته است.

کابل، هرات، قندهار، بلخ و ننگرهار بیشترین افراد مبتلا به کرونا را دارند. تنها در کابل در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۶۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

مجروح همچنین افزود که در بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۲۳ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به ۸۰۱ نفر رسیده است.

به گفته او، در بیست‌وچهار ساعت گذشته سه فرد مبتلا به کرونا فوت کرده‌اند. شمار فوتی‌های ناشی از کرونا نیز به ۱۷۳ نفر رسیده است.

در همین حال، معاون وزیر بهداشت افغانستان تاکید کرد که آمار ابتلا به کرونا در ولایات مختلف افغانستان در حال افزایش است.

به گفته مجروح، افزایش آمار ابتلا به کرونا با بی‌توجهی مردم به رعایت اصول قرنطینه در اجتماعات و در سطح شهر پیوند عمیق دارد.

وی تأکید کرد در صورتی که مردم به اصول قرنطینه پایبند نمانند، با تمام اهتماماتی که وزارت بهداشت در دست گرفته است، «متأسفانه دامنه‌ فاجعه هر روز گسترده‌تر خواهد شد».

مجروح افزوده است که تنها راه جلوگیری از ابتلا به کرونا و محدودکردن انتشار این ویروس و همچنان محافظت جامعه در برابر ویروس کرونا، رعایت اصول قرنطینه، حفظ فاصله اجتماعی و پوشیدن ماسک در مکان‌های شلوغ است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها