اردوغان عنوان کرد: قرنطینه ترکیه در ایام عید فطر/ برخورد با خارج کنندگان ارز از کشور

اردوغان عنوان کرد: قرنطینه ترکیه در ایام عید فطر/ برخورد با خارج کنندگان ارز از کشور
سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 - 12:25

رئیس جمهور ترکیه درباره محدودیت‌های کرونایی برای عید فطر تاکید کرد: از شب عرفه تا روز پایانی عید فطر در ۸۱ استان کشور مقررات محدودیت آمدوشد اعمال خواهیم کرد.

العالم - ترکیه

به گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی پس از نشست کابینه دولت، با تاکید بر اینکه مبارزه موفقیت آمیز با پاندمی کووید-19 در کشور ادامه دارد، اظهار داشت: تهدید پاندمی کرونا تنها با حل این مسئله در سراسر جهان برطرف می شود. ترکیه در دوره‌های پیش رو تنها به شکست پاندمی و تحقق چشم‌انداز 2023 بسنده نکرده و از نمایندگان سیاست بیمار نیز نجات خواهد یافت.

اردوغان در ادامه تاکید کرد: نمی توانیم مرزهایمان را به روی کشورها بسته، زندگی روزمره را متوقف و در انتظار به پایان رسیدن این پاندمی باشیم. اگر در روند شیوع ویروس با رویدادهای منفی مواجه شویم تدابیر سختگیرانه تری اتخاذ خواهیم کرد.

وی در ادامه بر لزوم رعایت فاصله اجتماعی یک و نیم تا دو متر، گفت: خدا را شکر از نظر خدمات بهداشتی و شوینده مشکلی در کشور نداریم. بسته‌های حمایتی‌مان مثل برنامه‌های برخی کشورها روی کاغذ نبوده و عملی شد. طی 2 ماه اخیر به 10 میلیون از شهروندانمان 11.5 میلیارد لیر کمک بلاعوض انجام دادیم و در این روزهای دشوار در کنار ملتمان بودیم.

اردوغان ضمن اشاره به بهره برداری «بیمارستان شهر باشاک شهیر» در روز پنجشنبه با حضور شینزو آبه نخست وزیر ژاپن، خاطرنشان کرد: زیر ساخت‌های درمانی کشور با بیمارستان‌های در دست بهره برداری و استخدام کارکنان بیش از پیش تقویت خواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه درباره محدودیت‌های کرونایی برای عید فطر تاکید کرد: از شب عرفه تا روز پایانی عید فطر در 81 استان کشور مقررات محدودیت آمدوشد اعمال خواهیم کرد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها