علمای یمن بر اهمیت حفظ و گسترش روز جهانی قدس تأکید کردند

علمای یمن بر اهمیت حفظ و گسترش روز جهانی قدس تأکید کردند
پنج‌شنبه 1 خرداد 1399 - 05:05

انجمن علمای یمن چهارشنبه شب با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس بر اهمیت این روز تأکید کردند و افزودند که این روز باید به روزی برای بسیج عمومی و آماده سازی جهادی برای آزادی مسجد الاقصی مبارک تبدیل شود.

العالم-یمن

به گزارش شبکه خبری "المسیره" در ادامه بیانیه انجمن علمای یمن بر اسلامی‌ماندن ماهیت مسجد الاقصی و بیت‌المقدس تأکید شده و آمده است که یهودیان حق [تصرّف] یک ذره خاک این شهر نخواهند داشت و هیچ جایگاهی نباید داشته باشند.

انجمن علمای یمن همچنین بر ضرورت پشتیبانی مالی برای حمایت از جنبش‌های جهادی و مقاومت در فلسطین و لبنان و کمک به آنان در مقابله با خطر رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

در ادامه این بیانیه بر ضرورت صدور فتواهای جدی و قاطعانه برای ممنوعیت و محکومیت روابط کشورهای اسلامی و همگرایی با رژیم صهیونیستی، انعقاد قرارداد با آنان و نیز برگزاری کنفرانس و همایش‌ها با رهبران جنایت‌کار این رژیم تأکید شده است.

انجمن علمای یمن همچنین از تمام عالمان و خطیبان دینی خواست که به مسأله فلسطین توجه کنند و آن را به اولویت مسائل مورد نظر خود بازگردانده و برای ناکامی تمامی نقشه‌ها و توطئه‌های رژیم غاصب صهیونیستی تلاش کنند.

پیش از بیانیه انجمن علمای یمن، شخصیت‌هایی همچون «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان، «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش حماس»، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در فلسطین، آیت الله شیخ «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین، «عطاءالله حنا» اسقف اعظم روم ارتدوکس در فلسطین، «عبداللطیف الهمیم» رییس سابق دیوان اهل سنت عراق و حجت الاسلام «قیس الخزعلی» دبیرکل گردان عصائب اهل الحق عراق در مراسمی که به همت کمیته جهانی بزرگداشت روز قدس برگزار شد در پیام‌هایی ویدیویی به سخنرانی در خصوص روز قدس پرداختند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها