سفیر ایران در چین: حمایت آمریکا باعث گستاخی رژیم صهیونیستی شده است/ واشنگتن در دو سال ۴۷ تصمیم علیه فلسطینی ها و به نفع رژیم صهیونیستی اتخاذ کرد

سفیر ایران در چین: حمایت آمریکا باعث گستاخی رژیم صهیونیستی شده است/ واشنگتن در دو سال ۴۷ تصمیم علیه فلسطینی ها و به نفع رژیم صهیونیستی اتخاذ کرد
پنج‌شنبه 1 خرداد 1399 - 12:27

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین اظهار کرد حمایت های همه جانبه آمریکا از اسرائیل منجر به گستاخی هرچه بیشتر رژیم اشغالگر قدس شده است و هم اکنون این رژیم بدنبال رسمی کردن اشغال بخش هایی از اراضی فلسطینی ها در مناطق اشغالی ۱۹۶۷ است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

محمد کشاورز زاده روز پنجشنبه در برنامه گرامیداشت روز جهانی قدس که به صورت وبینار و با حضور اندیشمندان و محققان چینی و ایرانی در پکن برگزار شد به حمایت های آمریکا از رژیم غاصب صیهونیستی اشاره کرد و گفت: اقدامات یکجانبه آمریکا به نفع اسرائیل باعث شد تا فلسطینیان و اکثر دولت های و ملت های جهان نسبت به حسن نیت آمریکا در اجرای طرح صلح ادعایی اش، شک و تردید داشته باشند.

به گفته وی ترامپ در زمان رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا به نوعی وعده داده بود تا قضیه فلسطین را به سرانجام برساند و بعد از پیروزی در انتخابات تلاش کرد تا به وعده های خود به نفع رژیم صهیونسیتی عمل کند.

سفیر ایران در چین با بیان اینکه واشنگتن در دو سال ۴۷ تصمیم علیه فلسطینی ها و به نفع رژیم صهیونیستی اتخاذ کرد افزود: آمریکا بعلاوه ۳.۸ میلیارد دلار کمک نظامی بلاعوض سالیانه، اقداماتی همچون به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، بستن دفاتر ساف در واشنگتن، توقف کمک مالی به آنروا و حذف پرونده آوارگان فلسطینی و نیز شناسایی جولان اشغالی تحت حاکمیت اسرائیل، از جمله این اقدامات بود.

وی نمایش پایانی ترامپ را رونمایی کامل از طرح صلح خود موسوم به «معامله قرن» در ۸ بهمن ۹۸ عنوان کرد و گفت: این طرح یکجانبه و تماماً به نفع رژیم صهیونیستی و هدف آن پایان دادن به قضیه فلسطین برای همیشه است اسرائیل با چراغ سبز آمریکا به بهانه اجرای یک طرفه این طرح، به شدت به دنبال الحاق بخش هایی از کرانه باختری و رود اردن است تا حاکمیت خود را بر این مناطق گسترش دهد.

تاکید چین بر احقاق حقوق ملت فلسطین

سفیر ایران در چین اظهار کرد ما خوشحالیم که دولت چین در موضع گیری های خود هیچگاه حقوق مردم فلسطین را نادیده نگرفته و بر ضرورت احقاق حقوق آنها تاکید کرده و مخالفت خود را با انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس اعلام کرد.

ایران مخالف نقض حقوق فلسطینیان

او با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر مخالف نقض حقوق فلسطینیان و کشتار بی رحمانه آنان، غصب سرزمین آنها توسط رژیم صهیونیستی، حملات مسلحانه رژیم صهیونستی به مردم فلسطین و کشورهای همسایه است اظهار کرد کشتار رژیم صهیونیستی مورد مخالفت و انتقاد جامعه جهانی است و تنها معدودی کشورهای ازجمله دولت ترامپ از سیاستهای این رژیم جعلی حمایت می کند.

وی با اشاره به اینکه موضوع جمهوری اسلامی ایران در خصوص فلسطین بسیار صریح و مشخص و بر اساس حقوق و قوانین بین المللی است اظهار کرد ما بر این باوریم که سرنوشت ملتها می بایست به دست خودشان مشخص شود و نه اینکه سایرین برای آنها تصمیم بگیرند.

کشاورز زاده «همه پرسی صلح آمیز» را بهترین شیوه حل بحران فلسطین دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای حل و فصل بحران فلسطین طرحی دموکراتیک و عادلانه تحت عنوان «برگزاری همه پرسی ملی در فلسطین» ارائه داده که در دبیرخانه سازمان ملل نیز به ثبت رسیده است.

او افزود: به اعتقاد جمهوری اسلامی ایران، بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین اصلی خود و برگزاری همه پرسی در میان مردمان اصیل این سرزمین برای تعیین سرنوشت و نوع نظام سیاسی مورد نظر، موثرترین راهکار برای حل این مناقشه است بر اساس این طرح، مسلمانان، یهودیان و مسیحیان فلسطینی الاصل قادر خواهند بود نوع نظام قانونی حاکم بر خویش را برگزیده و بصورت آزاد و برابر از حقوق آن منتفع گردند.

وی با بیان اینکه طرح جمهوری اسلامی ایران براساس اصول دموکراتیک و حقوق بین الملل مورد پذیرش کلیه دولت ها و ملت ها تدوین و ارائه شده است اعمال حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین تاریخی خود؛ برگزاری همه پرسی ملی در میان مردمان فلسطین شامل همه ادیان برای تعیین سرنوشت و تعیین نوع نظام سیاسی؛ تشکیل نظام سیاسی مورد نظر اکثریت مردم فلسطین و تصمیم گیری در خصوص وضعیت ساکنان غیر بومی فلسطین توسط نظام سیاسی منتخب اکثریت را مفاد اصلی این طرح ۴ ماده ای عنوان کرد.

اقدامات جنون آمیز رژیم صهیونیستی افزایش یافته است

سفیر ایران در چین ادامه داد: در سال های اخیر رژیم اشغالگر اسرائیل که خود را تنها دموکراسی واقعی منطقه معرفی می کند، اقدامات جنون آمیز خود را علیه فلسطینیان شدت بخشیده است از جمله این اقدامات می توان به تنبیهات دسته جمعی که مهمترین عامل نقض «اصل تعیین سرنوشت» توسط فلسطینیان است، اشاره کرد اقداماتی از جمله اخراج و کوچ اجباری فلسطینیان از سرزمین و اسکان صهیونیست های مهاجر در مناطق حاصلخیز فلسطین به یک امر عادی در فلسطین اشغالی تبدیل شده است.

او گفت: اسرائیل به طور مستمر مرتکب «نقضِ فاحش، مستمر و سیستماتیک حقوق بشر» از جمله حقوق کودک می شود اسرائیل به شکل خودسرانه و بدون دلیل صدها هزار فلسطینی را به طور موقت و مدت دار بازداشت و زندانی کرده است به طوریکه از سال ۱۹۶۷میلادی تاکنون حدود یک میلیون فلسطینی تجربه بازداشت دارد.

پربیننده ترین خبرها