محاصره طرح صهیونیستی آمریکایی توسط طرح مقاومت

محاصره طرح صهیونیستی آمریکایی توسط طرح مقاومت
يکشنبه 4 خرداد 1399 - 13:25

کارشناسان و پژوهشگران سیاسی تاکید دارند محور مقاومت، در همه زمینه ها، پیروزی هایی به دست آورده و با طرح صهیونیستی آمریکایی مقابله کرده است.

العالم نظرکده

سیاستمداران معتقدن مقاومت اسلامی لبنان، به مقاومت منطقه شور و هیجان داده و آغاز پیروزی های مقاومت را رقم زده است.

آنها معتقدند مقاومت در همه زمینه های فرهنگی و سیاسی و به ویژه نظامی علیه طرح آمریکایی اسرائیلی به پیروزی هایی دست یافتند تا اینکه دیدگاه مقاومت خود را بر منطقه تحمیل کرد.

برخی اعضای دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی بر این باور است که طرح صهیونیستی آمریکایی؛ قدیمی است و هدف از آن حمایت از اشغالگران صهیونیستی است که با حمایت غرب از این رژیم آغاز و سپس با حمایت آمریکا ادامه یافت .این طرح دو جنبه دارد بعد اول طرح آمریکایی صهیونیستی و بعد دوم نیز واپس گرایی کشورهای عربی .که باید طرحی در منطقه برای مقابله آن تشکیل شود و محو رمقاومت برای رویارویی آن شکل گرفت و جنبش های فلسطینی سرنیزه این مقابله بودند.

کارشناسان راهبردی معتقدند برخی عناصر طرح مقاومت بر ضد طرح امریکا اسرائیل خسته شده و از محور مقاومت خارج شدن برخی نیز فقط به خروج اکتفا نکرده بلکه در توطئه علیه مقاومت شریک شدند اما هیچ یک نتوانست مشعل مقاومت را که یک قرن است روشن شده را خاموش کند.

برخی سیاستمداران معتقدند طرح امریکا صهیونیستی در همه زمینه ها ناکام مانده است چه در یمن، چه در سوریه ، چه در عراق،و چه در لبنان؛ امروز لبنانی ها دو عید دارند یکی عید فطر و دیگری عید پیروزی مقاومت.

برخی مسئولان جنبش جهاد اسلامی تاکید دارند رژیم صهیونیستی پس از شکست 76 هیچ پیروزی آشکاری و قطعی علیه عربها و فلسطینی ها نداشته و این رژیم به خاطر اتحاد محور مقاومت در سوریه ،عراق،یمن ،فلسطین و حمایت ایران در تنگنای مقاومت گرفتار شده است.

پربیننده ترین خبرها