دولت سوریه علیرغم شیوع کرونا چرخ اقتصاد را می گرداند

دولت سوریه علیرغم شیوع کرونا چرخ اقتصاد را می گرداند
سه شنبه 6 خرداد 1399 - 22:06

دولت سوریه که از زمان ثبت اولین شیوع  ویروس کرونا دست به اقدامات پیشگیرانه زده بود از شامگاه سه شنبه منع  تردد شبانه را لغو و تردد میان استان ها را آزاد اعلام کرد.

العالم - كشكول

یک تیم دولتی سوریه؛ مسئول مقابله با شیوع ویروس کرونا، با بررسی و ارزیابی اقدامات و تصمیمات دولتی مربوط به مقابله با این ویروس معتقد است فعالیت اقتصادی سوریه باید به موازات رعایت نکات بهداشتی از سر گرفته شود.

تیم دولتی نیز در همین راستا از بازگشایی مغازه ها و بازارها از از ساعت 8 صبح تا 7 عصر و در عین حال امکان منع تردد کامل و گسترده در هر زمان خبر داد.

تیم دولتی هم چنین بر ادامه تعلیق بازگشت سوری های مسافر به کشور تا اطلاع ثانوی و پس از بررسی همه موارد و پایان مدت قرنطینه افراد در مراکز مخصوص خبرداد.

هم چنین از بازگشایی دانشگاهها از ساعت 9 و نیم صبح تا 9 و نیم شب خبر داد.

اما سئوالات زیادی درباره تصمیمات تیم دولتی و نتیجه بخش بودن آن مطرح است زیرا برخی هم چنان از زمان بندی این اقدامات و بازگشایی مغازه ها و شلوغ شدن خیابان ها و بازارهای سرپوشیده و افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا خبر داد که تا کنون 120 مورد ثبت شده است.

در اوج اقدامات کاهنده دولت چگونه می تواند پس از بازگشایی دانشگاه ها از تجمع دانشجویان در آن ممانعت کند و آیا دانشجویان از این ویروس در امان خواهند ماند؟

با ادامه تصمیم تعلیق بازگشت سوری های مسافر سوال درباره حق بازگشت آنان به وطن است

طبیعتا بازگشت حق قانونی هر شهروندی است اما آیا شرایط قرنطینه برای مسافران مناسب است یا مراکز قرنطینه شاید به کانون های ویروس کرونا تبدیل شود؟

بنابراین تعلیق موقت بازگشت سوریها از خارج تا زمان بررسی همه موارد مبتلا در مراکز قرنطینه به نفع خود انان نیز است تا در معرض خطر قرار نگیرند.

علیرغم این سوالات که ذهن سوری ها را مشغول کرده نمی توان دولت سوریه را سرزنش کرد زیرا هم اکنون و با توجه به محاصره اقتصادی و تحریم های غرب و آمریکا از 9 سال پیش، در سخت ترین شرایط قرار دارد و اقتصاد سوریه دیگر نمی تواند شاهد تعطیلی باشد و معیشت شهروندان رو به وخامت است و ارزش پول ملی نیز در حال کاهش بوده و فقر و بیکاری رو به افزایش است.

بنابراین گذر از مرحله کنونی مستلزم همکاری همه سوری ها برای خروج از این بحران است .

علي القطان

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها