نیروهای مسلح عراق: برای مقابله با داعش به سرباز بیگانه نیاز نداریم

نیروهای مسلح عراق: برای مقابله با داعش به سرباز بیگانه نیاز نداریم
چهارشنبه 7 خرداد 1399 - 17:59

سخنگوی نیروهای مسلح عراق تأکید کرد که این کشور قادر به حمایت از حاکمیت خود است و برای مقابل با داعش نیازی به حضور سرباز بیگانه ندارد.

العالم - عراق

سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز چهارشنبه گفت که در حال اجرای عملیات بی‌سابقه و پیشگیرانه علیه داعش هستیم.

او در مصاحبه با شبکه المیادین گفت که ما اطلاعاتی را درباره تروریست ملقب به «حجی تیسیر» معروف به «والی عراق» در اختیار ائتلاف بین‌المللی قرار دادیم.

رسول اشاره کرد که طی عملیات‌های بی‌نظیر، ضربات بی‌سابقه‌ای را به داعش وارد کردیم و تا نابودی تروریست‌ها هرگز آرام نخواهیم گرفت.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با اشاره به اینکه داعش از شیوه‌های غافلگیری استفاده می‌کند، تأکید کرد که اما داعش توان رویارویی با ما را ندارد و ما نیز تا نابودی داعش از پای نخواهیم نشست.

رسول همچنین گفت که هماهنگی با سوریه برای نابودی داعش ادامه دارد و یک مرکز چهارجانبه تبادل اطلاعاتی و هماهنگی اطلاعات وجود دارد.

او افزود که اطلاعات مهمی را درباره داعش در اختیار سوریه قرار دادیم که ارتش سوریه با استفاده از این اطلاعات ضرباتی را به داعش وارد آورد.

او تصریح کرد که ما آماده مقابله با هر گونه پیشروی تروریست‌ها از طریق مرز بین عراق و سوریه هستیم.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق افزود که ما قادر به حمایت از حاکمیت خود هستیم و به هیچ سرباز بیگانه‌ای برای مقابله با داعش در عراق نیاز نداریم.

فارس

پربیننده ترین خبرها