درگیری شدید بین نیروهای هادی و دولت نجات ملی در مأرب

درگیری شدید بین نیروهای هادی و دولت نجات ملی در مأرب
يکشنبه 11 خرداد 1399 - 18:12

منابع یمنی از وقوع درگیری شدید بین نیروهای دولت نجات ملی و نیروهای دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» در شمال غربی استان مأرب واقع در شرق یمن خبر دادند.

العالم _ یمن

درگیری شدیدی بین نیروهای دولت صنعاء و نیروهای هادی تحت حمایت ائتلاف سعودی در منطقه مَدغِل الجِدعان در شمال غرب استان مأرب واقع در شرق یمن رخ داده است.

شبکه المیادین با اعلام این خبر افزود که جنگنده‌های ائتلاف سعودی نیز با هدف کمک به نیروهای هادی و ممانعت از پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی، چندین نقطه را بمباران کردند.

طی دو روز گذشته نیروهای دولت نجات ملی پس از درگیری‌های شدید با نیروهای هادی، بر رشته کوه‌های التلال الحُمر و العلق و منطقه الباطن در مأرب تسلط یافتند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ائتلاف سعودی در ۱۳نوبت دو منطقه مجزر و صرواح در نزدیکی منطقه مدغل الجدعان را بمباران کردند.

ائتلاف سعودی همچنین در ۱۴ نوبت مناطق رشاحه، الطلعه، الفرع در مرز استان صعده و نجران را هدف حمله قرار داد و علاوه بر آن در هشت نوبت نیز دو منطقه مرزی حرض و میدی در استان حجه واقع در شمال غرب یمن را بمباران کرد.

از سوی دیگر یک منبع دولت نجات ملی گفت که ائتلاف سعودی همچنان آتش‌بس در استان الحدیده را نقض کرده و به حملات توپخانه‌ای و هدف قرار دادن استحکامات نظامی ادامه می‌دهند.

طبق این گزارش، نیروهای ائتلاف سعودی همزمان با پرواز هواپیماهای جنگی و جاسوسی ۱۰۹ گلوله توپ به مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در الحدیده شلیک کرده‌اند.

حملات توپخانه‌ای و موشکی متقابل بین نیروهای شورای انتقالی جنوبی تحت حمایت امارات و نیروهای هادی در مناطق الطریه، شیخ سالم و قرن الکلاسی واقع در بخش خنفر و زنجبار در استان أبین نیز همچنان ادامه دارد.

نیروهای هادی در حال صف‌آرایی در منطقه شُقره و نیروهای شورای انتقالی جنوب نیز در حال صف‌آرایی در زُنجُبار هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها