واکنش روسیه به تعرض ماموران امنیتی آمریکا به خبرنگار ریانووستی

واکنش روسیه به تعرض ماموران امنیتی آمریکا به خبرنگار ریانووستی
يکشنبه 11 خرداد 1399 - 21:27

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای برخورد خشونت‌آمیز ماموران پلیس آمریکا علیه خبرنگاران از جمله تعرض به خبرنگار ریانووستی که اعتراض‌ها به نژاد پرستی ونبود عدالت و صلح را درآمریکا پوشش می‌دهند، نگران کننده خواند.

العالم ـ اروپا

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود در واکنش به تعرض ماموران امنیتی آمریکا به خبرنگار خبرگزاری ریانووستی در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا گفت: از افزایش موارد خشونت پلیس و دستگیری غیرموجه خبرنگاران در جریان پوشش خبری اعتراض‌ها پس از قتل جورج فلوید در آمریکا نگران هستیم.

در این بیانیه آمده است: استفاده ماموران امنیتی آمریکا از وسایل ویژه شامل گلوله‌های پلاستیکی و اسپری گاز اشک آور علیه خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های خبری را غیرقابل قبول می‌دانیم.

«ازجمله پاشیدن عمدی گاز فلفل توسط ماموران پلیس مینیاپولیس به صورت میخاییل تورگییف خبرنگار ریانووستی را به رغم شناسایی وی به عنوان خبرنگار نمونه‌ای از برخورد خشونت آمیز غیرموجه می‌خوانیم.»

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود تعرض ماموران امنیتی به خبرنگاران و نمایندگان رسانه های خبری را هنگام پوشش خبری اعتراض ها غیرقابل قبول خوانده و تعهدات بین المللی دولت آمریکا را برای تامین امنیت و شرایط برای فعالیت خبرنگاران و نیز آزادی بیان و دسترسی برابر به اطلاعات را متذکر شده است.

در پایان بیانیه وزارت خارجه روسیه از سازمان‌های بین‌المللی و دیده بان حقوق بشر خواسته شده واکنش مناسب به خودسری‌های ماموران امنیتی آمریکا داشته باشند.

به گزارش ایرنا، پنج روز پس از آغاز اعتراض‌ها به قتل جورج فلوید سیاه پوست به دست درک شووین پلیس سفید پوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا که پای خود را بیش از پنج دقیقه بروی گردن متهم گذاشت، دامنه تظاهرات به بسیاری از شهرهای آمریکای کشیده و برخی نقاط شاهد درگیری پلیس با معترضان و هرج و مرج تمام عیار است.

پربیننده ترین خبرها