نگرانی مقامات پنتاگون از احتمال استقرار نظامیان ارتش برای مقابله با معترضان

نگرانی مقامات پنتاگون از احتمال استقرار نظامیان ارتش برای مقابله با معترضان
سه شنبه 13 خرداد 1399 - 16:39

شبکه سی ان ان به نقل از چند مقام وزارت دفاع آمریکا از نگرانی و ناراحتی پنتاگون درخصوص احتمال استقرار نظامیان ارتش برای مقابله با معترضان خبر داد.

العالم - آمریکا

شبکه خبری سی ان ان به نقل از مقامات وزارت دفاع آمریکا از نگرانی مقامات پنتاگون در ارتباط با استقرار نیروهای ارتش برای مقابله با اعتراضات در این کشور خبر داده است.

سی ان ان می‌گوید، حتی قبل از اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم مقامات پنتاگون نگران این مساله بودند.

ترامپ روز گذشته در نشست خبری خود تهدید کرد که اگر فرمانداران ایالتها اقدامات لازم و ضروری را برای ساکت کردن اعتراضات انجام ندهند شخصا دستور استقرار نیروهای ارتش را در ایالتهای مختلف صادر خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا دستور استقرار نیروهای گارد ملی به اندازه‌ای که بر اوضاع مسلط شوند را صادر کرد و گفت در صورتی که فرمانداران ایالت‌ها از اجرای این قانون خودداری کنند فورا ارتش را در این ایالت‌ها مستقر خواهد کرد.

وی در این زمینه به قانون سال 1807 استناد کرده است که به رئیس جمهور اجازه می‌دهد برای مقابله با بی نظمی نظامیان ارتش را مستقر کند.

با این حال تحلیلگران آمریکایی می‌گویند که رئیس جمهور بدون اجازه فرمانداران ایالتی نمی‌تواند چنین دستوری صادر کند. برخی فرمانداران ایالتی نیز با تصمیم ترامپ کرده اند؛ از جمله «جی رابرت پریتزکر»، فرماندار ایالت ایلینوی که دیروز گفته بود او بر این باور نیست که دولت فدرال بتواند نیرو‌های نظامی را به این ایالت بفرستد.

براساس این گزارش، چندین مقام وزارت دفاع آمریکا عمیقا نگران چنین دستوری هستند. آنها به دنبال یک پاسخ قوی به ترامپ هستند که شرایط هنوز به حدی نرسیده است که استقرار نیروهای ارتش لازم و مورد نیاز باشد مگر اینکه فرمانداران ایالتی به طور شفاف اعلام کنند که استقرار ارتش نیاز است.

سی ان ان در ادامه افزود: در میان گارد ملی آمریکا نیز ناراحتیهایی از ماموریت آنها برای برقراری نظم عمومی وجود دارد، در حاال حاضر این نیرو بیشتر از هر زمان دیگر در تاریخ آمریکا در حال جابجایی در میان ایالتهای مختلف است.

توماس کاردن از مقامات ارشد گارد ملی آمریکا روز یک شنبه به خبرنگاران گفت: هرچند که ما افتخار میکنیم این ماموریت به ما داده شده است اما این نشانه ای است که نشان میدهد کا به عغنوان یک کشور باید بهتر عمل کنیم.

فارس

پربیننده ترین خبرها