دو قانونگذار دموکرات از بی‌احترامی ترامپ به عقاید مذهبی انتقاد کردند

دو قانونگذار دموکرات از بی‌احترامی ترامپ به عقاید مذهبی انتقاد کردند
سه شنبه 13 خرداد 1399 - 15:10

دو قانونگذار آمریکایی امروز در بیانیه‌ای مشترک از اقدام اخیر ترامپ برای گرفتن عکس با انجیل در مقابل کلیسایی نزدیک کاخ سفید به شدت انتقاد کردند.

العالم - آمریکا

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان و «چاک شومر»، رهبر اقلیت مجلس سنا، در بیانیه‌ای که اواخر روز گذشته (به وقت محلی) صادر کردند از ترامپ به دلیل اقدام اخیر او برای گرفتن عکس با انجیل در مقابل کلیسایی نزدیک کاخ سفید انتقاد و وی را به «بی‌احترامی به عقاید (مذهبی)» متهم کردند.

به نوشته وبگاه «راشا تودی» انتقاد این دو قانون‌گذار آمریکایی بعد از این مطرح شد که پلیس واشنگتن دی.سی دستور داد ناحیه‌ای نزدیک به کلیسایی در محدود کاخ سفید از معترضان تخلیه شود. این اقدام پلیس به این منظور انجام شده که ترامپ بتواند بدون حادثه به کلیسا برود.

پلوسی و شومر در بیانیه‌ای که اواخر روز دوشنبه صادر کردند از رئیس‌جمهور آمریکا خواستند به حقوق و وقار آمریکایی‌ها احترام بگذارد.

این دو قانونگذار آمریکایی همچنین از فرمانده کل قوای آمریکا (دونالد ترامپ) بعد از اینکه وی به پلیس دستور داد در بحبوحه اعتراضات و ناآرامی‌ها در واکنش به قتل جورج فلوید، بر خیابان‌ها مسلط شوند، به شدت انتقاد کردند.

در این بیانیه آمده است: «در زمانی که کشور شدیداً به دنبال اتحاد است، این رئیس‌جمهور در حال بر هم زدن آن است.»

اوایل صبح دوشنبه به وقت محلی، حدود هزار و 700 سرباز از گارد ملی آمریکا برای مدیریت معترضان به واشنگتن دی‌سی، پایتخت ایالات متحده، اعزام شدند و این در حالی بود که ترامپ و برخی از مقامات دولتی با پای پیاده به کلیسای سنت جان نزدیک کاخ سفید رفتند. این کلیسا شب یکشنبه با آتش تخریب شده بود.

ترامپ روز گذشته به فرمانداران ایالت‌ها هشدار داد گارد یا نیرو‌های نظامی را به ایالت‌ها آنها می‌فرستند و اگر آنها این کار را انجام ندهند، خود او «هزاران‌ و هزاران» سرباز را به این ایالت‌ها اعزام خواهد کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها