ترامپ و سو استفاده از قتل جورج فلوید

ترامپ و سو استفاده از قتل جورج فلوید
سه شنبه 13 خرداد 1399 - 22:07

ترامپ در ایجاد مشکل داخلی در کشورش بسیار هنرمند است.

العالم_نظرکده

پس از مشارکت دردسر ساز ترامپ در زمان انتشار ویروس کرونا حالا نوبت به نژاد پرستی ، تبعیض و سرکوبی و تهدید به قتل تظاهر کنندگان رسیده تا این عوامل موجب برملا شدن حقیقت جامعه آمریکا شود و چهره واقعی حکومتش که پشت دروغ بزرگ آزادی، حقوق بشر و دموکراسی پنهان شده بود برای همه عیان شود.

اساتید و کارشناسان سیاسی تاکید می کنند نگاه برتربینی سفید پوستان اروپایی الاصل و جناح راست در آمریکا و شکاف بزرگ در ارتباط آنان با رسانه، حقیقت سست و دروغین جمهوری خواهان و بعضی از صاحبان قدرت در آمریکا که روابط نژاد پرستانه و تبعیضی از خود نشان دادن را برای کل دنیا برملا کرده است.

کارشناسان بیان کردند که اروپا شاهد تظاهراتی معترضانه به نژاد پرستی آمریکایی بود و ایران چین و روسیه و دیگر کشورها نیز واکنش نشان دادند و ملت های سراسر دنیا امروزه آمریکا قربانی توقعاتش از بقیه کشورها شده است و بعضی از پژوهشگران رسانه معتقدند مساله مخالفت سفید پوست ها با سیاه پوستان در آمریکا عمیق و ریشه ایی است اما این حادثه موجب بروز دو موضوع در سطح جامعه شد؛ اول اینکه این حادثه را خود شهروندان آمریکایی تصویربرداری و در شبکه های اجتماعی منتشر کردند و دوم توئیت های نژادپرستانه رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ که موجب وخامت اوضاع شد و ملت آمریکا را برعلیه اش برانگیخت.

کارشناسان رسانه می گویند آنچه در ایالات متحده آمریکا در حال اتفاق افتادن است فقط تظاهرات اعتراض آمیز نیست بلکه انقلابی است برعلیه وحشی گری و نژادپرستی که با نام جعلی و دروغین دموکراسی بیان شده است و آمریکا ثابت کرده است چه از لحاظ امور داخلی و چه از لحاظ بین المللی از وحشی ترین حکومت های دنیاست.

کارشناسان سیاسی توضیح می دهند که حجم بسیار بالایی از خشونت در جامعه آمریکایی نهفته می باشد که این حجم زیاد در نسبت 40 درصدی زندان سیاه پوست از مجموع 5 میلیون زندانی نمایان می شود.

از جهتی دیگر بیمه سلامت و بهداشتی که سیاه پوستان در آمریکا از دولت دریافت می کنند به مراتب از سفید پوستان کمتر می باشد. آمار فوتی زنان سیاه پوست در حین زایمان سه برابر زنان سفید پوست می باشد. تمامی این آمارها و مطالعات تاکید می کند که حکومت آمریکا دچار مشکل جدی می باشد و حتی اگر از ابر قدرت های جهان باشد این مشکلات موجب فروپاشی اش خواهد شد.

و نویسندگان سیاسی توضیح می دهند که سیاه پوستان در آمریکا اصالتا آفریقایی می باشند قشری که 13 درصد از قاره آمریکا را تشکیل می دهند و به این دلیل ترامپ تلاش می کند از این حادثه برای تاکید سفید پوست بودنش استفاده کند زیرا که اغلب دموکرات ها از سیاه پوستان می باشند و ترامپ با اظهار نظرهای نژاد پرستانه سعی در جذب طرفداران سفید پوست می باشد و با این حادثه می خواهد بر شکستش در مبارزه با انتشار ویروس کرونا سر پوش بگذارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها