واکنش نماینده پارلمان عراق به گفت وگوهای راهبردی بغداد ـ واشنگتن/ با مذاکره‌ای که به افزایش حضور نیروهای آمریکایی منجر شود مخالفیم

واکنش نماینده پارلمان عراق به گفت وگوهای راهبردی بغداد ـ واشنگتن/ با مذاکره‌ای که به افزایش حضور نیروهای آمریکایی منجر شود مخالفیم
پنج‌شنبه 15 خرداد 1399 - 09:43

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با اشاره به آغاز گفت‌وگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن تاکید کرد: پارلمان با هر گونه مذاکره میان دو طرف که موجب تقویت حضور آمریکا در عراق شود،‌ مخالفت خواهد کرد.

العالم ـ عراق

کریم المحمداوی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در مصاحبه با پایگاه خبری «المعلومه» به گفت‌وگوی قریب‌الوقوع میان آمریکا و دولت عراق درخصوص بازنگری درباره توافق راهبردی میان دو طرف پرداخت.

وی گفت: مذاکرات میان واشنگتن و بغداد که از نیمه ماه جاری آغاز خواهد شد، اگر به بحث خروج نیروهای آمریکایی از کشور نپردازد،‌ اهداف واقعی عراق را محقق نخواهد کرد.

المحمداوی تاکید کرد: پارلمان با هر گونه مذاکره میان بغداد و وانشگتن که موجب تقویت حضور آمریکا در خاک عراق شود،‌ مخالفت خواهد کرد.

این مقام عراقی تصریح کرد: دولت باید به مصوبه پارلمان سابق در خصوص اخراج نیروهای خارجی و در راس آن نیروهای آمریکایی از کشور متعهد باشد.

وی ادامه داد: ایالت متحده آمریکا تلاش می‌کند در عراق بماند و برای همین منظور سعی دارد از گزینه فشار و برگه بازگشت داعش به عراق استفاده کند. اما دولت باید راه را بر روی این تلاش‌ها ببندد.

به گزارش ایرنا، «آلاء طالبانی» نماینده پارلمان عراق پیشتر عوامل آغاز گفت‌وگوهای راهبردی میان آمریکا و عراق را فاش کرد و گفت که این گفت‌وگوها با نظارت مستقیم «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا و با مشارکت اقلیم کردستان انجام خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا فروردین گذشته اعلام کرده بود که گفت‌وگوی راهبردی میان واشنگتن و بغداد در مورد موضوع‌های مهم در ماه ژوئن (خرداد) آغاز می شود.

به گفته وزیر خارجه آمریکا قرار است در این گفت وگوی راهبردی به موضوع‌های مهم بین دو کشور از جمله حضور نیروهای آمریکایی در عراق پرداخته شود.

پربیننده ترین خبرها