صحنه درگیری پلیس انگلیس با معترضان نژادپرستی در لندن که سانسور شده بود+ ویدیو

پنج‌شنبه 15 خرداد 1399 - 18:42

درگیری شدید میان معترضان به نژادپرستی با پلیس لندن که روز چهارشنبه (14 خرداد) صورت گرفت به طور قابل توجهی از سوی رسانه‌های گروهی این کشور سانسور شد.

العالم ـ اروپا

به دنبال درگیری شدید روز گشته میان معترضان به نژادپرستی با پلیس لندن مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس که به دستگیری دو نفر منجر شد و سپس سانسور قابل توجه این واقعه از سوی رسانه‌های گروهی این کشور، حالا ویدیویی از این صحنه انتشار یافته که ماموران پلیس را نشان می دهد با تظاهر کنندگان درگیر شده اند.

بنابر گزارش اسپوتنیک، شاهدان در محل از این حادثه خبر داده اند که هزاران نفر روز گذشته (چهارشنبه 14خرداد ماه) در هاید پارک لندن جمع شدند تا اعترضات خود را علیه نژادپرستی ابراز کنند.

تظاهرکنندگان پس از راهپیمایی از مرکز لندن به سمت میدان پارلمان رفتند جایی که یک تجمع دیگر برنامه ریزی شده بود.

در مسیر معترضان از کنار محل اقامت نخست وزیر رد شدند. برخی گروه ها در این محل متوقف شده و با سردادن شعار و ابراز نارضایتی از نژادپرستی در کشور با پلیس درگیر شدند. شماری نیز سعی داشتند از موانع پلیس عبور کنند و به محل اقامت نخست وزیر وارد شوند.

شاهدان می گویند که معترضان یکی از ماموران را کتک زدند و فعلا از شمار بازداشتیان خبری در دست نیست.

پس از مرگ فلوید جوان سیاه پوست آمریکایی به دست افسر سفید پوسیت طی دوشنبه گذشته (5 خرداد ماه) آمریکا شاهد اعتراضات و تظاهرات گسترده در ده‌ها شهر و ایالت است. در روزهای اولیه در برخی شهرهای این کشور معترضان دست به غارت و تخریب اموال عمومی و مردم زدند.

در بسیاری از موارد نیز پلیس آمریکا تظاهرات مسالمت‌آمیز را به خشونت کشیده و به ضرب‌وشتم، بازداشت و شلیک به سوی معترضان پرداخته است. در این ناآرامی‌ها، تاکنون هزاران نفر بازداشت شده و ۱۳ تن در اثر تیراندازی جان خود را از دست داده‌اند. علاوه بر آمریکا حالا اعتراضات ضد نژادپرستی به شماری از کشورهای اروپایی نیز سرایت کرده است.

پربیننده ترین خبرها