پلیس «دنور» با حکم دادگاه از به‌کار بردن گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی منع شد

پلیس «دنور» با حکم دادگاه از به‌کار بردن گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی منع شد
شنبه 17 خرداد 1399 - 15:12

دادگاهی در شهر دنور آمریکا با صدور حکمی به پلیس این شهر دستور داد به استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی علیه معترضان خاتمه دهد.

العالم- آمریکا

یک دادگاه محلی در شهر «دنور» مرکز ایالت «کلرادو» روز جمعه به پلیس این شهر دستور داد استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی جهت مقابله با معترضان را متوقف کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» این رأی موقت پس از آن صادر شد که روز پنجشنبه معترضان از خشونت مأموران علیه شرکت‌کنندگان در تظاهرات این شهر به دادگاه شکایت کردند.

در این حکم دادگاه با اشاره به مواردی از مجروح شدن خبرنگاران و معترضان، آمده است: «ترس قابل توجه شرکت‌کنندگان در اعتراضات مسالمت‌آمیز از اقدامات تلافی‌جویانه پلیس، اظهارنظر سیاسی آن‌ها را مسکوت کرده است».

فارس

آمریکا در روزهای گذشته، پس از انتشار فیلمی از قتل نژادپرستانه یک مرد سیاه‌پوست به دست افسر پلیس به صحنه اعتراض یکپارچه علیه نژادپرستی و خشونت پلیس تبدیل شده است.

دوازده روز پیش فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد یک افسر سفیدپوست زانویش را روی گردن یک مرد سیاه‌پوست گذاشته است. این حادثه به مرگ فرد سیاه‌پوست که «جورج فلوید» نام داشت منجر شد.

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند شمار افرادی که ظرف یک هفته گذشته در جریان اعتراضات به نژادپرستی و خشونت پلیس در این کشور دستگیر شده‌اند از ۱۰ هزار نفر گذشته است.

از هفته گذشته معترضان در شهر دنور، هر روز با حضور در خیابان‌ها علیه نژادپرستی و قتل رنگین‌پوستان توسط پلیس آمریکا اعتراض کرده‌اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها