آزمایش موفق سامانه‌های «پنتسیر» و «اس-400» توسط روسیه

آزمایش موفق سامانه‌های «پنتسیر» و «اس-400» توسط روسیه
سه شنبه 20 خرداد 1399 - 08:38

همزمان با برگزاری رزمایش دریایی ناتو، روسیه از انجام یک تمرین نظامی با مشارکت انواع جنگنده‌ها و سامانه‌های موشکی جهت دفع حملات هوایی و موشکی دشمن فرضی به مناطق مهم خود در «کالینینگراد» خبر داد.

العالم _ سوریه

نیروی دریایی روسیه روز دوشنبه از برگزاری رزمایش بزرگ در دریای بالتیک برای دفع حملات هوایی و موشکی دشمن علیه تاسیسات نظامی خود واقع در غربی‌ترین منطقه «کالینینگراد» با مشارکت واحدهای پدافندی و آفندی خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «تاس» در این رزمایش دفع حملات هوایی با به‌کارگیری سامانه‌های پدافند هوایی، سامانه موشکی «اس-400» و «پنتسیر اس» شرکت دارند. در این رزمایش همچنین واحدهای مستقر در منطقه کالینیگراد عملیات شناسایی، رهگیری و از بین بردن اهداف هوایی دشمن فرضی را با موفقیت انجام دادند.

بر اساس این بیانیه نیروی دریایی روسیه، بمب افکن‌های «سوخو -24»، «سوخو-27»، «سوخو-30» و همچنین پهپادهای هوا دریای روسیه دراین رزمایش شرکت دارند.

به گزارش تاس، نیروی دریایی منطقه بالتیک روسیه همچنین از رصد رزمایش 2020 «بالتاپس» آمریکا و متحدانش که در بخش‌های جنوب و مرکزی دریای بالتیک در حال اجراست، خبر داد. در این رزمایش 17 کشور عضو ناتو همراه با نیروهایی از فنلاند و سوئد شرکت دارند. در رزمایش 2020 بالتاپس بیش از 3 هزار نظامی، 28 فروند کشتی و 28 فروند هواپیما و بالگرد حضور دارند.

روسیه پیشتر نیز یک رزمایش بزرگ موشکی را در مناطق مختلف از جمله دریای خزر و دریای سیاه برگزار کرد. ارتش روسیه در این رزمایش بزرگ انواع موشک‌های راهبردی بالستیک و کروز را از زمین، دریا و هوا شلیک کرد. چندی قبل دریا سالار «جیمز فوگو » فرمانده نیروی دریایی آمریکا در اروپا گفت که حضور کشتی‌ها، زیردریایی‌ها و هواپیماهای روسیه در دریای بالتیک، سیاه و مدیترانه باعث تشدید تنش‌ها در منطقه می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها