شورای انتقالی جنوب یمن در «جعار» منع آمد‌وشد اعلام کرد

شورای انتقالی جنوب یمن در «جعار» منع آمد‌وشد اعلام کرد
سه شنبه 20 خرداد 1399 - 14:08

گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) یمن در ادامه درگیری با نیروهای دولت مستعفی یمن، در شهر «جعار» واقع در استان أبین منع آمد و شد اعلام کرد.

العالم _ یمن

شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات در شهر جعار واقع در استان أبین منع آمدوشد اعلام کرده و نیروها و تجهیزات نظامی وارد این شهر کرد.

شاهدان عینی گفتند که نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن روز دوشنبه وارد بازار شهر شده و شروع به تیراندازی هوایی کردند و صاحبان فروشگاه‌ها و رستوران‌ها را وادار کردند تا فروشگاه‌های خود را تعطیل کنند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، این اقدام نیروهای شورای انتقالی پس از آن انجام شد که نیروهای دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» روز یکشنبه تا چند ساعت کنترل شهر را به دست گرفته سپس از شهر خارج شدند.

شاهدان عینی گفتند که نیروهای هادی با پشتیبانی خودروهای نظامی و زرهی در ورودی‌های شهر، خیابان‌ها و جاده‌ها مستقر شده و به طور کامل رفت‌وآمد در شهر را فلج کردند.

از سوی دیگر برخی منابع محلی یمن گفتند که پس از خروج نیروهای دولتی از پایگاه‌های خود در ورودی‌های شهر، آرامش نسبی در شهر جعار بزرگ‌ترین شهر استان أبین و مناطق اطراف آن حاکم شده است.

به گفته این منابع، شورای انتقالی پس از خروج نیروهای هادی از پایگاه‌های خود، نیروها و تجهیزات نظامی را وارد شهر کرده است و در ورودی‌های شهر و محله‌های آن ایست‌های بازرسی کار گذاشته‌اند.

تظاهرات در سقطری

از سوی دیگر صدها نفر در شهر حدیبو مرکز استان سقطری تظاهرات کرده و اخراج گروه‌های مسلح وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن از این استان را خواستار شدند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، مخالفت خود با حکومت خودگردان شورای انتقالی را اعلام کردند.

آن‌ها تأکید کردند که هرگز اجازه نمی‌دهند این شهر را به صحنه هرج و مرج تبدیل کرده و امنیت و ثبات آن را بر هم بزنند.

برخی مسئولان یمنی اخیرا شورای انتقالی را به تلاش برای سلطه بر شهر حدیبو و دیگر مناطق سقطری واقع در فاصله ۳۵۰ کیلومتری جنوب ساحل عدن، متهم کرده بودند.

فارس

پربیننده ترین خبرها