بغداد: از تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی حمایت می‌کنیم

بغداد: از تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی حمایت می‌کنیم
چهارشنبه 21 خرداد 1399 - 15:03

وزیر خارجه عراق که میزبان سفرای کشورهای عربی حاضر در بغداد بود، تأکید کرد که موضع عراق در حمایت از ملت فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی ثابت است.

العالم - عراق

سفرای کشورهای عربی حاضر در بغداد، ظهر امروز با «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق دیدار و گفت‌وگو کردند.

پایگاه خبری بغداد الیوم گزارش داد که حسین و وزرای عرب، برخی از مسائل داخلی عراق از جمله تلاش دولت برای برگزاری انتخابات زود هنگام، مقابله با ویروس کرونا و پیامدهای اقتصادی آن، مبارزه با تروریسم و تعقیب باقی مانده عناصر داعش را بررسی کردند.

حسین در این دیدار درباره مواضع عراق در قبال بحرانهای منطقه تأکید کرد، موضع بغداد همچنان در حمایت از ملت فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی ثابت است.

وی همچنین گفت که عراق از تلاشها برای پشت سر گذاشتن بحران کشورهای عربی حمایت می‌کند و در تلاش است که دیدگاه‌های بین آنان را نزدیک کند.

وزیر خارجه عراق تصریح کرد، بغداد خواستار در پیش گرفتن مسیرهای دیپلماتیک برای پایان بخشیدن به بحرانهای سوریه، لیبی و یمن است.

این روزها عراق، درگیر مذاکراتی است که قرار است با ایالات متحده آمریکا انجام دهد. واشنگتن در این مذاکرات می‌کوشد که برای باقی ماندن نظامیان تروریست خود در خاک عراق توجیهی پیدا کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها