تظاهرات استان های جنوب عراق در اعتراض به وضعیت خدماتی

تظاهرات استان های جنوب عراق در اعتراض به وضعیت خدماتی
چهارشنبه 21 خرداد 1399 - 20:13

برخی از استان های جنوب عراق، صحنه برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز در اعتراض به نابسامانی اوضاع معیشی و خدماتی در کشور است.

العالمعراق

تظاهرکنندگان در استان های نجف و ناصریه و بصره و المثنی، برکناری مسئولان محلی را به علت ناکامی در ارائه خدمات اساسی و فراهم نکردن فرصت های شغلی برای افراد بیکار خواهان هستند.

با وجود گسترش ویروس کرونا در عراق که حدود 14 هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده است، دامنه اعتراض ها در شهرهای جنوب عراق به تدریج در حال گسترش یافتن است.

تظاهرکنندگان در شهرهای نجف و ناصریه، از قطعی برق و آبی و زیرساخت های فرسوده ای گلایه دارند و معتقدند که مسئولان محلی نتوانسته اند مشکلات آن ها را حل کنند.

مازن الطیار که یک فعال مدنی است، گفت شهرهای جنوبی که دارای ثروت نفت هستند و موجب درآمدزایی برای عراق می شوند، خود از درآمدهای نفتی محروم هستند و در نتیجه ، وضعیتی از خفقان مردمی به وجود امده است و مردم به دنبال مطالبه حقوق خود هستند که خواسته زیادی نیست.

اهالی شهرهای بصره و المثنی نیز همچون اهالی ناصریه و نجف برای مطالبه حقوق و خواسته های خود در فراهم شدن خدمات اساسی و فرصت های کاری اقدام کرده اند و تظاهرکنندگان مخالفت خود را با بستن خیابان ها و حمله به موسسات دولتی و نیروهای امنیتی اعلام کرده و معتقدند که تحرک مسالمت آمیز کوتاه ترین راه برای تحقق خواسته هایشان است.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به محض تصدی سمت خود در ماه مه امسال ، قول داد خواسته های تظاهرکنندگان را عملی کند اما به علت کاهش قیمت نفت ناشی از بحران ویروس کرونا در عمل به وعده اش ناکام مانده است.

پربیننده ترین خبرها