اجرای مرحله«سازگاری با کرونا» به معنای عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیست

اجرای مرحله«سازگاری با کرونا» به معنای عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیست
جمعه 23 خرداد 1399 - 15:55

رئیس‌جمهور گفت: اجرای مرحله«سازگاری با کرونا» به معنای عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه نیست.

العالم - ایران / سیاسی

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز در گفت‌وگو با سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا مرحله سوم مدیریت مقابله با بیماری کوید 19 تحت عنوان «سازگاری با کرونا» نیز با رعایت کامل تمامی دستورالعمل ها و ارائه آموزش ها و اطلاع رسانی لازم وکافی، به بهترین شکل در کشور اجرا شود تا زندگی، معیشت و سلامت مردم توامان با هم حفظ شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید همه دستگاه ها و بخش‌های مرتبط نسبت به چگونگی اجرای برنامه ریزی‌های لازم برای این مرحله آگاهی داشته باشند، گفت: هدف از اجرای مرحله سازگاری با کرونا ،تامین سلامت مردم و حفظ جان آنان ، در کنار فعالیت پویای کسب و کار ها است .

روحانی با اشاره به افزایش نسبی آمار ابتلا به کرونا در برخی استان ها و شهرها، خاطرنشان کرد: باید با همکاری کمیته تبلیغات ستاد ملی مقابله با کرونا سیاست های آگاهی بخشی و اطلاع رسانی تقویت شده و صدا وسیما، رسانه ها وفضای مجازی همانند روزهای اولیه شیوع این بیماری در راستای رعایت دستورالعمل ها فعالیت کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این گفتگو گزارشی از آخرین وضعیت کشور در مقابله با کرونا و مباحثی که قرار است در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی شود به رئیس جمهور ارائه کرد.

پربیننده ترین خبرها