روسیه رزمایش ناتو را با شبیه‌سازی حمله موشکی پاسخ داد

روسیه رزمایش ناتو را با شبیه‌سازی حمله موشکی پاسخ داد
يکشنبه 25 خرداد 1399 - 18:52

ناوگان بالتیک نیروی دریایی روسیه، رزمایش مشترک ناتو را با شبیه سازی حمله موشکی با استفاده از موشک‌های «اسکندر» پاسخ داد.

العالم - اروپا

نیروهای دفاع ساحلی متعلق به ناوگان «بالتیک» نیروی دریایی روسیه امروز یکشنبه با استفاده از موشک‌های «اسکندر»، حمله‌ای موشکی را شبیه‌سازی کردند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ناوگان بالتیک در بیانیه‌ای نوشت، شبیه‌سازی حمله موشکی متعارفی با استفاده از واحدهای تاکتیکی عملیاتی اسکندر انجام شد.

در این بیانیه آمده است: «فعالیت‌های تمرینی ناوگان بالتیک در مقابل رزمایش دریایی "بالتاپ ۲۰ ناتو" در دریای بالتیک صورت گرفت. به تقویت هماهنگی خدمه و یگان‌ها، مهارت‌های حرفه‌ای کارکنان هنگام حرکت در مناطق تعیین شده و استتار خودروهای نظامی توجه ویژه‌ای شد».

در این رزمایش، نیروی دریایی روسیه اهدافی فرضی نظیر پایگاه‌های پرتاب موشک، پایگاه‌های هوایی نظامی، اهداف محافظت‌شده و مقرهای فرماندهی دشمن را نابود کرد.

علاوه بر این، یگان‌های رزمی، اجرای عملیات در شرایط شبیه سازی آلودگی شیمیایی و رادیواکتیو را نیز تمرین کردند.

این اقدام در پاسخ به رزمایش مشترک نیروهای «پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) در دریای بالتیک که از ۷ ژوئن (۱۸ خرداد) آغاز شده و تا ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد) نیز ادامه خواهد داشت، ترتیب داده شد.

از سوی دیگر آمریکا و لهستان نیز در حال انجام رزمایش مشترک جداگانه‌ای با حضور ۴ هزار نیروی آمریکایی و ۲ هزار نیروی لهستانی هستند که از ۵ ژوئن آغاز شده و تا ۱۹ ژوئن ادامه خواهد داشت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها