مقدمه‌چینی سنا برای آغاز آزمایش‌های اتمی زنده بعد از ۲۸ سال

مقدمه‌چینی سنا برای آغاز آزمایش‌های اتمی زنده بعد از ۲۸ سال
سه شنبه 27 خرداد 1399 - 12:57

کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا با تصویب اصلاحیه‌ای برای بودجه نظامی سال ۲۰۲۱ ، مبلغ ده میلیون دلار را برای انجام آزمایش‌های اتمی زنده اختصاص داد.

العالم - آمریکا

پایگاه خبری «پالتیکو» روز دوشنبه گزارش داد کمیته خدمات مسلح مجلس سنای آمریکا با بودجه نظامی برای انجام آزمایش‌های اتمی با استفاده از بمب‌های واقعی (نه شبیه‌سازی کامپیوتری) موافقت کرده است.

بر این اساس، این کمیته که عموماً از جمهوری‌خواهان و متحدان رئیس‌جمهور آمریکا تشکیل شده، مبلغ ۱۰ میلیون دلار را برای آماده‌سازی آزمایش‌های واقعی اتمی کنار گذاشته است.

به نوشته وبگاه «انتی‌وار» به نقل از این گزارش، طرح مذکور را که سناتور تندرو «تام کاتن» پیشنهاد داده، ذیل نسخه سنای برای بودجه نظامی سال ۲۰۲۱ قرار گرفته است.

این طرح که در واقع اصلاحیه‌ای برای طرح بودجه نظامی سال آینده است، می‌گوید: «حداقل ۱۰ میلیون دلار باید برای انجام پروژه‌های مرتبط با کاهش زمان لازم برای اجرای آزمایش هسته‌ای ضروری، موجود باشد».

بر این اساس، طرح مذکور که در جلسه‌ای پشت درهای بسته تصویب شد، احتمالا مورد غضب دموکرات‌ها – که مجلس نمایندگان را در اختیار دارند – قرار بگیرد.

پیشتر روزنامه «واشنگتن‌پست» گزارش داده بود که مقام‌های ارشد دولت آمریکا با هدف ارسال پیامی به چین و روسیه، احتمال آغاز آزمایش‌های اتمی با استفاده از تسلیحات واقعی را بررسی کرده بودند.

آمریکا از سال ۱۹۹۲ آزمایش اتمی واقعی انجام نداده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها