آغاز عملیات «پنجه ببر» ارتش ترکیه در شمال عراق

آغاز عملیات «پنجه ببر» ارتش ترکیه در شمال عراق
چهارشنبه 28 خرداد 1399 - 08:39

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‎ ای از آغاز عملیات «پنجه ببر» در شمال عراق خبر داد.

العالم - ترکیه

وزارت دفاع ترکیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که جنگنده‌‌های این کشور امروز (چهارشنبه) مواضع شبه‌نظامیان «پ.ک.ک» در منطقه «هفتانین» شمال عراق را هدف قرار دادند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، این دومین عملیات ترکیه در روزهای اخیر در شمال عراق است که آنکارا مدعی است شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان عراق موسوم به «پ.ک.ک» را هدف قرار داده است.

وزارت دفاع ترکیه در صفحه رسمی توییتر خود از عملیات جدید ترکیه در شمال عراق با عنوان «پنجه ببر» یاد کرد و نوشت: «کماندوهای قهرمان ما در هفتانین» هستند».

این بیانیه ادامه می‌دهد: «به منظور خنثی‌سازی پ.ک.ک و دیگر عناصر تروریستی که مردم و مرزهای ما را تهدید می‌کنند، نیروی هوایی ما با تجهیزات کامل، بالگردها و کماندوهای و با پشتیبانی بالگردهای مسلح و غیرمسلح، برای عملیات هوایی در منطقه بسیج شده‌اند».

حمله امروز به شمال عراق درست چند روز بعد از آن انجام گرفته است که ترکیه از عملیاتی تحت عنوان «پنجه عقاب» به مواضع پ.ک.ک در مناطق مختلفی از شمال عراق خبر داد.

روز گذشته (سه شنبه)، وبگاه خبری شبکه «السومریه‌»، گزارش داد که وزارت خارجه عراق، «فاتح یلدز» سفیر ترکیه در بغداد را به دنبال حملات بامداد دوشنبه این کشور به شمال عراق، احضار و مراتب اعتراض خود را به وی ابلاغ کرده است.

بامداد روز دوشنبه هفته جاری، چندین جنگنده اف-۱۶ ارتش ترکیه مناطقی را در «مخمور» و «سنجار» در شمال عراق را بمباران کردند و پس از آن فرماندهی عملیات مشترک عراق، طی بیانیه‌ای، نقض حریم هوایی این کشور را اقدامی تنش‌آفرین توصیف و محکوم کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، ترکیه همچنین در سالهای اخیر در خصوص احتمال انجام عملیات‌های زمینی برای هدف قرار دادن پایگاههای پ.ک.ک در کوههای قندیل واقع در شمال عراق هشدار داده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها