آمریکا تماس‌ها با اسرائیل را درباره "الحاق" متوقف کرد

آمریکا تماس‌ها با اسرائیل را درباره
پنج‌شنبه 29 خرداد 1399 - 17:33

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، واشنگتن تماس‌ها را با تل‌آویو درباره طرح الحاق بخش‌هایی از منطقه اشغالی کرانه باختری به حال تعلیق درآورده است.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، روزنامه معاریو، امروز- پنجشنبه- اعلام کرد که رایزنی‌ها به دلیل تداوم اختلافات میان حزب" لیکود" به ریاست "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر و حزب "آبی سفید" به ریاست "بنی گانتز" وزیر جنگ و "گابی اشکناری" وزیر خارجه به حال تعلیق درآمده است.

این روزنامه افزود، دولت آمریکا تصریح کرده که نمی‌توان این طرح را در سایه وجود اختلافات و دودستگی میان این دو حزب به پیش بُرد.

مذاکرات نتانیاهو، گانتز و اشکناری، عصر دیروز بدون حضور "دیوید فریدمن" سفیر آمریکا برگزار شد.

معاریو نوشت: "نتانیاهو با بیانیه‌ای موافقت می‌کند که در آن بر موضوع تثبیت حاکمیت بر شهرک‌ها در کرانه باختری ولی بدون تشکیل کشور فلسطین، تأکید شود."

در مقابل، حزب "آّبی سفید" چنین بیانیه‌ای را رد می‌کند و گانتز نیز تأکید دارد که به تمامی اصول طرح "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا پایبند است.

طرح صلح ادعایی آمریکا، موسوم به "معامله قرن"، موافقت آمریکا با طرح الحاق اسرائیلی را منوط به ورود این رژیم اشغالگر به مذاکرات با فلسطینی‌ها درباره تشکیل کشور فلسطین کرده است.

نخست‌وزیر رژِم صهیونیستی پیشتر گفته بود که در نظر دارد 30 درصد از کرانه باختری را اوایل ماه جولای الحاق کند.

در همین ارتباط، چند ماهی است که یک کمیته صهیونیستی-آمریکایی به باز ترسیم نقشه‌های مناطق یادشده در کرانه باختری می‌پردازد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها