رییس قبایل سقطری یمن خواستار اخراج ائتلاف سعودی شد

رییس قبایل سقطری یمن خواستار اخراج ائتلاف سعودی شد
جمعه 30 خرداد 1399 - 20:34

رییس رؤسای قبایل استان سقطری واقع در جنوب یمن روز جمعه خواستار اخراج ائتلاف سعودی از یمن شد.

العالم - یمن

به گزارش الجزیره، عیسی بن یاقوت رییس رؤسای قبایل سقطری در گفت وگو با این شبکه خبری گفت: از عبد ربه منصور هادی می خواهم تا از شورای امنیت بخواهد که ائتلاف سعودی اماراتی را از یمن بیرون کند.

وی افزود: ائتلاف سعودی اماراتی برای انجام نقشه ها و خواسته های خود به یمن آمدند و نه برای حمایت دولت یمن(عبد ربه منصور هادی).

رییس رؤسای قبایل سقطری با بیان اینکه ما در مقابل اقدامات شورای انتقالی جنوب دست بسته نیستیم گفت: ما خواستار برخورد قاطع با این نیروها هستیم.

در همین رابطه منابع خبری روز جمعه گزارش دادند، نیروهای تحت حمایت امارات متحده عربی در استان سقطری واقع در جنوب یمن بار دیگر به نیروهای مورد حمایت عربستان حمله کردند.

بر اساس این گزارش نیروهای شورای انتقالی جنوب توانستند ساختمان مدیریت امنیت شهر حدیبو را به کنترل خود درآورند.

از سوی دیگر «فهد کفاین» وزیر شیلات دولت مستعفی یمن در گفت‌ و گو با الجزیره از عناصر سعودی خواست که به کمک نیروهای منصورهادی بشتابند و امنیت را بار دیگر به حدیبو بازگردانند.

در هفته‌های گذشته مناطق جنوبی یمن از جمله جزیره سقطری بارها صحنه اعتراض به شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات متحده عربی بود.

شورای انتقالی جنوب از اواسط اردیبهشت در استان‌های جنوبی یمن به مرکزیت شهر عدن، دولت خودمختار اعلام کرد که با مخالفت جامعه جهانی مواجه شد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها