پژوهشگران: انتشار سریع ویروس کرونا در هفته نخست صرف نظر از علائم بیماری

پژوهشگران: انتشار سریع ویروس کرونا در هفته نخست صرف نظر از علائم بیماری
شنبه 31 خرداد 1399 - 10:18

گذشت زمان، نکات جدیدی را درباره چگونگی انتشار ویروس کرونای جدید آشکار می‌کند.

العالم- اروپا

به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک پژوهش جدید در مرکز اصلی مقابله با بیماری‌های عفونی سنگاپور، به یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به میزان و بازه زمانی پراکنده‌شدن ویروس کرونای جدید در هوا و سطوح پرداخته‌است.
مرکز ملی بیماری‌های عفونی سنگاپور در پژوهش خود به این نتیجه رسید که انتشار ویروس کرونای سارس-۲ توسط بیمار روی سطوح و در هوا، صرف نظر از علائم بیماری، در نخستین هفته ابتلا در بالاترین میزان قرار دارد.
این مطالعه در «نیچر کامینیوکیشنز» (نشریه داوری همتای ژورنال نیچر) برآورد کرده که ویروس کرونا پس از هفته نخست، به میزان بسیار کم‌تری، از طریق سطوح آلوده، پخش می‌شود.
مطالعات مرکز اصلی بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت سنگاپور با همکاری دانشکده پزشکی دوک-ان‌یو‌اس و آزمایشگاه ملی وزارت دفاع آن کشور انجام شده‌است. این مطالعات همچنین گمانه‌هایی را در مورد پخش ویروس از طریق هوا مطرح کرده‌است.
طی هفته‌های اخیر پرسش‌هایی در مورد میزان پخش ویروس، همچنین در مورد بیمارانی که علائم ویروس را نشان نمی‌دهند مطرح شده‌است؛ پرسش‌هایی که چه در روند بازگشایی‌ها و چه در مورد قرنطینه افراد اهمیت دارد.
به‌تازگی دانشکده بهداشت جهانی هاروارد اعلام کرد «شواهد حاکی‌ست افراد بدون بروز علائم می‌توانند ویروس کرونای سارس-۲ را انتقال دهند… حتی برخی شواهد حاکی‌ست افراد بیشترین ویروس را چند روز پیش از بروز علائم انتقال می‌دهند».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها