آمار مبتلایان به کرونا در آمریکای لاتین از 2 میلیون نفر گذشت

آمار مبتلایان به کرونا در آمریکای لاتین از 2 میلیون نفر گذشت
يکشنبه 1 تير 1399 - 17:02

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکای لاتین، با افزایش دو برابری طی ۲۰ روز اخیر، به بیش از ۲ میلیون نفر رسید و شیوع این بیماری در طول ماه ژوئن (خرداد) در مکزیک، شیلی و به ویژه در برزیل، به عنوان مرکز بیش از نیمی از مبتلایان به کووید-۱۹ با شتاب بیشتری ادامه یافت.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکای لاتین از مرز دو میلیون نفر نیز گذشت؛ این در حالی است که هنوز گزارش های روزانه از اغلب کشورهای آمریکای مرکزی و مکزیک واصل نشده بود.

میزان مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در این منطقه که براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت در بدترین شرایط این بیماری همه‌گیر قرار دارد، به ۹۲ هزار و ۹۵۲ نفر می‌رسد که بیش از نیمی از آمار جانباختگان در برزیل ثبت شده است.

طبق آخرین اطلاعات رویترز، ۴۵درصد موارد گزارش شده در روز جمعه، به آمریکای لاتین مربوط می‌شود.

در این میان، طبق آخرین آمار تارنمای ورد مترز، در برزیل تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۰ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و افزون بر ۵۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. کارشناسان معتقدند دولت برزیل از ابتدا استراتژی مناسبی را برای مقابله با کرونا در پیش نگرفت و همین مساله اوضاع را رو به وخامت برده است؛ بسیاری "ژائیر بولسونارو" رئیس‌جمهوری برزیل را که از آن به ترامپ آمریکای جنوبی تعبیر می‌کنند، به خاطر برخورد با موضوع کرونا زیر انتقاد شدید قرار می‌دهند.

براساس آخرین آمار رسمی، با شروع همه گیری کووید-۱۹ در سراسر جهان، برزیل پس از ایالات متحده رتبه دوم مبتلایان و جان‌باختگان را در جهان دارد.

شیوع گسترده ویروس کرونا علاوه بر برزیل، کشور پرو را نیز با بیش از ۲۵۱ هزار مورد ابتلا و بیش از هفت هزار مورد فوتی تحت تاثیر قرار داده است به طوری که این کشور در رده هفتم فهرست جهانی مبتلایان قرار دارد.

همزمان با تشدید بحران کرونا در شیلی نیز «خایمه مانیالیچ» وزیر بهداشت این کشور به دلیل سوء مدیریت در مهار شیوع بیماری کووید-۱۹ برکنار شد؛ طبق آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت، در شیلی تاکنون ۲۳۶ هزار و ۷۴۸ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و چهار هزار و ۲۹۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایرنا، «مایکل رایان» مدیر اورژانس سازمان جهانی بهداشت نیز پیش تر اعلام کرده بود که چهار کشور از ۱۰ کشوری که شمار مبتلایان به کرونا در آن بالاست، در آمریکای لاتین هستند.

بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ از زمان شیوع در چین در اواخر سال ۲۰۱۹ تاکنون جان بیش از ۴۶۷ هزار نفر را گرفته و بیش از هشت میلیون و ۹۰۰ هزار نفر را مبتلا کرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها