شیوع گسترده کرونا در زندان شهر شیعه نشین الدمام عربستان

شیوع گسترده کرونا در زندان شهر شیعه نشین الدمام عربستان
دوشنبه 2 تير 1399 - 18:25

برخی رسانه ها روز دوشنبه از شیوع گسترده بیماری کرونا در زندان شهر شیعه‌نشین الدمام در شرق عربستان خبر دادند.

العالم - عربستان سعودی

منابع مطلع به تارنمای خبری «العهد» لبنان گفتند که شیوع کرونا در زندان منطقه شیعه‌نشین الدمام عربستان بسیار شدید شده است.

حقوق‌دانان درباره وقوع سناریوی فاجعه‌آمیز در زندان «المباحث» الدمام به سبب گسترش شیوع کرونا در داخل ساختمان این زندان هشدار دادند و اعلام کردند با توجه به آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت این کشور درباره ابتلای بیش از ۱۵۷هزار نفر به کرونا، در سراسر عربستان،‌ اوضاع خارج از زندان‌ نیز اسف‌بار است.

به گفته این منابع،‌ چندین هفته است که زندگی زندانیان عقیدتی از ساکنان مناطق شیعه‌نشین القطیف و الاحساء به خاطر سرپوش گذاشتن مستمر نظام سعودی درباره وضعیت بهداشتی داخل زندان المباحث،‌ در معرض خطر قرار گرفته است.

طبق این گزارش،‌ شماری از کارکنان و زندانیان در المباحث به کرونا مبتلا شدند که این موضوع در سایه عدم پاسخگویی مقام‌های سعودی به درخواست خانواده‌های زندانیان برای اطمینان از وضعیت سلامت زندانی‌هایشان،‌ نشانگر بحرانی شدن شرایط است.

بنابه گفته منابع یادشده،‌ برخی از زندانیان، مسن و برخی دیگر مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند و جان آنها در صورت ابتلا به کرونا،‌ در معرض خطر شدید قرار دارد؛ به‌ویژه اطلاعات درزیافته از زندان حاکی از ابتلای تعدادی از زندانیان و نگهبانان به کوید۱۹ دارد.

خانواده‌های زندانیان به شدت از نوع برخورد مقام‌های سعودی با فرزندان‌ و زندانی‌هایشان نگران هستند و معتقدند که سکوت مسئولان، نشانه خوبی نیست.

طبق گزارش،‌ زندانیان المباحث از ماه مارس گذشته (اسفند/فروردین) از دیدار خانواده‌های خود محروم شدند.

طبق اطلاعات به دست‌آمده،‌ برخی از زندانیان از جمله آیت‌الله شیخ حسین الراضی از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند.

الراضی که بیماری قلبی دارد،‌ به سبب مخالفتش با سیاست‌های نظام سعودی در یمن و بحرین و تایید مقاومت لبنان، به ۱۳ سال زندان محکوم شده است.

وی از پژوهشگران برجسته منطقه الاحساء عربستان است.

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت عربستان،‌ ۱۵۷ هزار و ۶۱۲نفر در این کشور به کوید۱۹ مبتلا شدند که از این تعداد،‌یک‌هزار و ۲۶۷نفر جان باختند و بیش از ۹۵ هزار بهبود یافته‌اند.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها