بحران اقتصادی در عربستان؛

کاهش ۲۷ درصدی سود شرکت‌های سعودی در ۳ ماهه اول سال جاری

کاهش ۲۷ درصدی سود شرکت‌های سعودی در ۳ ماهه اول سال جاری
سه شنبه 3 تير 1399 - 15:16

سود شرکت‌های عربستان در بورس داخلی در چهارماه اول سال۲۰۲۰به دلیل کاهش درآمدهای بخش پتروشیمی به ۲۷.۴٪ کاهش یافت.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش پایگاه خبری الخلیج الجدید، سود شرکت‌های عربستان سعودی در بورس داخلی در چهارماه اول سال جاری میلادی به 27.4٪ کاهش یافت و به 75.1 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با 103.4 میلیارد ریال در مدت مشابه سال گذشته 28.3 میلیارد ریال کاهش داشته است.

براساس گزارش‌‌های بورس اوراق بهادار عربستان سعودی،کاهش سود شرکت‌های سعودی در بورس داخلی به دنبال افت درآمدهای بخش مواد اولیه سهام پتروشیمی بوده است و این بخش در مقایسه با سود خالص 3.78 میلیارد ریال،به میزان 568 میلیون ریال متحمل ضرر شده است.

در مدت چهارماهه اول سال میلادی جاری چندین شرکت پتروشیمی تحت تأثیر کاهش قیمت فروش محصولات وکاهش میزان فروش برخی شرکت‌ها قرار گرفتند.

شرکت «سابک» در سه ماهه اول در مقایسه با سال گذشته در مدت مشابه 948.9 میلیون ریال متحمل خسارت شده است.

سود شرکت آرامکو سعودی در سه ماهه اول سال میلادی به 62.48 میلیارد ریال رسید که این شرکت علاوه بر کاهش سود در پالایش ، تحت تأثیر کاهش قیمت نفت خام نیز قرار گرفت.

شرکت‌های بازار نیز تحت تاثیر کاهش سود بخش بانکی قرار گرفتند که حدود 7 درصد کاهش یافت و سود آن به 11.28 میلیارد ریال رسید در حالی‌که در مقایسه با سال کذشته در مدت مشابه حدود 12.13 میلیارد ریال کاهش داشت.

در عربستان 7 بخش در سه ماهه اول 2020 به ضرر خالص رسیدند از جمله این شرکت‌ها می‌توان بخش مواد اولیه ، بخش خدمات،خدمات مصرفی و تولید مواد غذایی را نام برد.

عربستان سعودی - بزرگترین صادرکننده نفت جهان -در پی شیوع ویروس کرونا از کاهش قیمت نفت رنج می برد و این امر می‌تواند مقیاس اصلاحات اقتصادی محمدبن سلمان٬ ولیعهد این کشور را کاهش دهد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها