وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: بدون فلسطینی‌ها طرح الحاق را اجرا می‌کنیم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: بدون فلسطینی‌ها طرح الحاق را اجرا می‌کنیم
چهارشنبه 4 تير 1399 - 14:54

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که اگر فلسطینی‌ها آماده گفت‌و‌گو درباره طرح «الحاق» نباشند، این رژیم بدون آنها طرح را اجرا خواهد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه‌های صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» و «معاریو»، امروز (چهارشنبه)، گزارش دادند که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز گذشته در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفته است که این رژیم بدون فلسطینی‌ها طرح «الحاق» را ادامه خواهد داد.

پایگاه خبری «عرب ۴۸» به نقل از دو روزنامه یادشده گزارش داد که بنی گانتز در ارتباط با طرح اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری گفته است تل‌آویو «بدون فلسطینی‌ها به حرکت خود ادامه خواهد داد؛ اگر آنها آماده گفت‌و‌گو درباره موضع الحاق نباشند».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد: «از نظر من، اگر نیاز باشد صبح فردا برای دیدار با "محمود عباس" خواهم رفت» تا او را درباره پیشبرد «طرح الحاق» یعنی «معامله قرن» متقاعد کنم.

گانتز در ادامه گفت: «به انتظار فلسطینی‌ها نخواهیم ماند. فلسطینی‌ها گفت‌و‌گو را رد می‌کنند و در اوضاع افتضاح خود مانده‌اند».

وی همچنین مدعی شد که الحاق «زندگی اسرائیلی‌ها و فلسطینیان کرانه را تحت تأثیر قرار نخواهد داد و [این طرح] جمود سیاسی را از بین خواهد برد».

گانتز همچنین مدعی شد که تلاش خواهد کرد، «خطر تبدیل شدن اسرائیل به یک کشور دو ملیتی و همچنین محافظت از امنیت آن از طریق گفت‌و‌گوهای استوار با آمریکا، کشورهای جهان و فلسطین تا جایی که خود تمایل دارند جزئی از گفت‌و‌گو باشند، کم کند».

گانتز در ارتباط با طرح اشغال کرانه باختری گفت که هیچ فلسطینی‌ای را به «سرزمین خود» نخواهند برد و با هماهنگی با آن دسته کشورهای منطقه که با آنها در ارتباط هستند، به حرکت خود ادامه خواهند داد. او همچنین گفت: «توافق‌های صلح را به خطر نخواهیم انداخت و اقدامات را در مقابل ارتش، دستگاه‌های امنیتی و سیاسی، شورای وزارتی امور امنیتی و سیاسی (کابینه) به طور کامل ادامه خواهیم داد».

این اظهارات در حالی است که کانال «۱۲» رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت که گانتز برای «بنیامین نتانیاهو» شرط گذاشته است که تمام مناطق وارده در طرح اشغال «خالی از فلسطینی‌ها» باشد یا اینکه «تعداد آنها بسیار کم باشد». او در این خصوص همچنین گفته است بایستی به فلسطینی‌هایی که در این مناطق قرار خواهند گرفت «اقامت اسرائیل» داده شود و نقل و انتقال آنها آزادانه صورت گیرد و همچنین طرح الحاق با جامعه بین‌الملل هماهنگ شود.

طبق این گزارش، گانتز همچنین شرط کرده است که طرح اشغال بایستی بخشی از «یک عملیات فراگیر» باشد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت ترامپ، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها