شکست ارتش سایبری «بن‌زاید» در سرپوش گذاشتن جنایات وی در یمن و سوریه

شکست ارتش سایبری «بن‌زاید» در سرپوش گذاشتن جنایات وی در یمن و سوریه
چهارشنبه 4 تير 1399 - 20:10

یک روز بعد از حملات نیروهای یمنی به برخی مواضع نظامی حساس در پایتخت عربستان سعودی، ارتش سایبری ولیعهد ابوظبی هشتگ #شکرا_ محمد_ بن_ زاید، ایجاد کرد؛ اقدامی که از سوی برخی فعالان در شبکه‌های اجتماعی تلاشی برای سرپوش گذاشتن به نقش فاجعه‌بار او در تجاوز علیه کشور و ملت یمن ارزیابی می‌شود.

العالم- سوشیال مدیا

در حالی‌که در شبکه‌های اجتماعی پیام‌هایی در تمجید و اغراق‌گویی درباره "محمد بن زاید" ولیعهد ابوظبی زیاد شده است، فعالانی نیز هستند که به هشتگ #شکرا_ محمد_ بن_ زاید( محمد بن زاید، متشکریم) طعنه زده‌ و سوال‌هایی درباره دلیل واقعی ایجاد کردن این هشتگ در این موقعیت زمانی مطرح کرده‌اند.

برخی دیگر از فعالان دلیل واقعی تشکر از محمد بن زاید را زیر سوال برده و تأکید کرده‌اند آیا در حقیقت دلیلی برای تشکر از بن زاید، غیر از نابودی یمن و کمک به نابودی سوریه و عملیات تجسس که وی در منطقه علیه همسایگان خود مانند عمان و عربستان سعودی و دیگر کشورها انجام می‌دهد، وجود دارد؟

"البیرق العمانی" فعال عمانی با طعنه به این هشتگ تشکرآمیز از ولیعهد ابوظبی، تأکید کرده که محمد بن زاید همان کسی است که عربستان سعودی را وارد جنگ علیه یمن کرد.

یک کاربر دیگر عمانی نیز در واکنش به ترند شدن این هشتگ در عمان، نوشته است: "ما در کشورمان، عمان از پادشاهان‌مان تشکر می‌کنیم و به وطن‌مان، عمان وفادار هستیم و ایجاد هشتگ در واقع بازی کردن در سنِ توییتر است و مدیریت توییتر شکست‌خورده است."

برخی کاربران یمنی نیز با بازنشر قصیده‌ای از یک شاعر یمنی، از مشارکت امارات در جنگ علیه یمن و ملتش به شدت انتقاد و بر مقاومت و عزت این ملت بزرگ تأکید کردند.

برخی دیگر از کاربران نیز در واکنش به به انشار این پست توئیتری که "محمد بن زاید هواپیمای اختصاصی خود را برای خارج کردن یک زن و شوهر سوری از کشور بوسنی، که به دلیل بسته شدن فرودگاه‌ها و توقف پروازها بیش از 3 ماه در این کشور گرفتار شده بودند، فرستاد"، پاسخ دادند که چرا در این پست ذکر نشده است که محمد بن زاید طی 10 سال اخیر چه اقداماتی علیه سوریه کرده و چگونه در نابود کردن این کشور نقش داشته و اوضاع این کشور را به این مرحله رسانده است؟!

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها