مسائل منطقه به ویژه تحولات سوریه محور گفت‌وگوی تلفنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه روسیه

مسائل منطقه به ویژه تحولات سوریه محور گفت‌وگوی تلفنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه روسیه
جمعه 6 تير 1399 - 15:01

سفیر ایران و معاون وزیر خارجه روسیه امروز درباره تحولات منطقه به ویژه اوضاع سوریه تلفنی گفت‌وگو کردند.

العالم _ ایران / سیاسی

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه امروز جمعه ششم تیرماه ۱۳۹۹ با «سرگئی ورشنین» معاون وزارت امور خارجه روسیه به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگو طرفین در مورد مسائل منطقه از جمله سوریه و همچنین اجلاس مجازی سران آستانه که قرار است به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شود، بحث و تبادل نظر کردند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیری که به استانبول و مسکو داشت با همتایان خود در ترکیه و روسیه درباره برگزاری نشست سران روند آستانه به گفت‌وگو پرداخته بود.

ظریف در این دیدارها موافقت دو کشور را برای برگزاری این نشست دریافت و اعلام کرد که پس از قطعی شدن تاریخ این نشست مجازی اطلاع رسانی خواهد شد. از سوی دیگر ایران آمادگی خود را برای برگزاری نشست سران سه کشور به صورت حضوری در صورت عادی شدن شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا اعلام کرده است.

به گزارش فارس، «کاظم جلالی» همچنین پنجم خرداد ۱۳۹۸ با «سرگئی ورشنین» تلفنی گفت‌و‌گو کرده بود.در این گفت‌و‌گو ۲ طرف ضمن تبادل نظر درباره تحولات منطقه از جمله سوریه و یمن، بر ضرورت ارائه کمک‌های بشردوستانه به سوریه با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین پیشبرد روند حل و فصل سیاسی سوریه در چارچوب روند آستانه، تاکید کردند.

علی‌اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی و «سرگئی ورشنین» معاون امور بین‌الملل وزیر خارجه روسیه نیز ۲۱ خرداد ماه تلفنی درباره آخرین تحولات منطقه با محوریت سوریه و یمن گفت‌وگو کرده بودند.

پربیننده ترین خبرها