ابعاد جدید حادثه دیشب بغداد از زبان نیروی الحشد الشعبی

ابعاد جدید حادثه دیشب بغداد از زبان نیروی الحشد الشعبی
جمعه 6 تير 1399 - 20:01

یکی از نیروهای فرماندهی الحشد الشعبی از حمله نیروهای امنیتی وابسته به سازمان مبارزه با تروریسم به مقر الحشد در جنوب بغداد خبر داد.

العالم- عراق

به گفته این منبع، نیروهای امنیتی وابسته به سازمان مبارزه با تروریسم پس از دریافت اطلاعات دروغین درباره استقرار تروریستها در مکانی در جنوب بغداد بدون هماهنگی با نیروها یا نهادهای امنیتی الحشد الشعبی، به آنجا حمله کردند.

این منبع افزود: این مقر؛ کارگاهی فنی نظامی است که الحشد در سالیان مبارزه با داعش از آن استفاده می کرد و از 6 سال پیش در همان مکان در مزارع البوعیثه در جنوب بغداد وجود داشته و این نیروها افراد حاضر در مکان که وابسته به الحشد بودند را بازداشت کردند.

به دنبال این حمله نیروهای دیگر الحشد در پایگاههای نزدیک به مقرسازمان مبارزه با تروریسم واکنش نشان دادند و این مساله به دخالت مصطفی الکاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح و فرماندهان ارشد الحشد و مبارزه با تروریسم برای حل این موضوع و توضیح جزئیات انجامید به این اعتبار که دو گروه،دو نیروی امنیتی تحت نظر فرمانده کل نیروهای مسلح هستند و بعضی اوقات چنین مشکلاتی به دلیل عدم هماهنگی، روی می دهد.

این منبع تاکید کرد:این مشکل بدون وقوع هرگونه خسارت جانی یا مالی پایان یافت و افراد وابسته به الحشد بر اساس قانون به نیروهای امنیتی الحشد تحویل داده شدند.

خبرنگار العالم در بغداد نیز بر حمله نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم عراق در نیمه شب گذشته به مقر الحشد العشبی و بازداشت شماری از نیروهای الحشد و آزادی آنان در پی فشارهای مردمی خبر داد و عکسی از افراد الحشد پس از آزادی شان منتشر کرد.

پربیننده ترین خبرها