اعضای اتحادیه اروپا درباره بازگشایی مرزها به توافق نرسیده‌اند

اعضای اتحادیه اروپا درباره بازگشایی مرزها به توافق نرسیده‌اند
يکشنبه 8 تير 1399 - 07:30

گمانه‌زنی‌هایی درباره کشورهایی که ممکن است نامشان در لیست سیاه سفر به اتحادیه اروپا قرار گیرد منتشر شده است.

العالم _ اروپا

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعضای اتحادیه اروپا نتوانسته‌اند بر سر فهرست «کشورهای امن» در میانه بحران ناشی از همه‌گیری کرونا، به توافق برسند و برخی اعضا خواستار زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری شده‌اند.

روز جمعه نمایندگان کشورهای اتحادیه اروپا بر سر فهرستی از ۱۴ کشور که سفر از آن‌ها به داخل اتحادیه امکان‌پذیر باشد، به توافقاتی رسیدند.

این ۱۴ کشور پیشنهادی برای کسب اجازه سفر به مرزهای داخلی اتحادیه استرالیا، کانادا، الجزایر، ژاپن، گرجستان، مونته‌نگرو، مراکش، نیوزیلند، رواندا، صربستان، کره جنوبی، تایلند، تونس و اروگوئه هستند.

اروپایی‌ها می‌گویند چین نیز در صورتی می‌تواند به این فهرست اضافه شود که اجازه مشابهی را به ساکنان اتحادیه بدهد.

با این حال به نظر می‌رسد کشورهای عضو اتحادیه هنوز در مورد این فهرست پایه به نتیجه‌ کلی نرسیده‌اند. هرچند در نهایت هر یک از کشورها درباره مرزهای خود رأساً تصمیم‌گیری خواهد کرد و فهرست «کشورهای امن» نوعی پیشنهاد بروکسل به اعضا به‌شمار می‌رود.

کرواسی، که در حال حاضر ریاست دوره‌ای اتحادیه را در دست دارد، خواستار آن شده بود که اعضا تا روز شنبه نظر خود را ارائه‌کنند؛ با این امید که در نهایت فهرست پیشنهادی به رأی گذاشته شود.

اما یک منبع آگاه در اتحادیه به خبرگزاری فرانسه گفته «رایزنی‌ها تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت». این مقام اتحادیه اروپا همچنین افزود: «معلوم نیست به کدام جهت می‌رویم اما ریاست اتحادیه خواستار رأی‌گیری درباره فهرست در روز دوشنبه است».

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها