شناسایی نخستین رد پای ویروس کرونا در اروپا

شناسایی نخستین رد پای ویروس کرونا در اروپا
شنبه 7 تير 1399 - 07:55

پژوهشگران اسپانیایی رد ویروس کرونا را اسفند ماه سال ۹۷ ردیابی کردند.

العالم _ اروپا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، پژوهشگران اسپانیایی در جریان تحقیقات برای ردیابی ویروس کرونای جدید، عامل همه‌گیری جهانی کووید-۱۹، می‌گویند رد ویروس را از فاضلاب شهری در مارس ۲۰۱۹، اسفند ۱۳۹۷، پیدا کرده‌اند.

نتیجه تحقیقات پژوهشگران دانشگاه بارسلون به داوری همتا گذاشته شده و هنوز نمی‌توان آن را قطعی دانست. در عین حال، هنوز این احتمال مطرح است که این ویروس شاید ویروس کرونای جدید که در سال ۲۰۱۹ به‌طور عمومی شیوع یافت نباشد و یکی دیگر از انواع کروناویروس‌ها باشد. اما نتیجه این تحقیقات شبیه تحقیقات مشابهی‌ست که ایتالیایی‌ها انجام داده‌اند و رد ویروس را بسیار پیشتر از رصد اولیه آن پیدا کرده اند.

آلبرت بوش، پژوهشگر ارشد تحقیقات در این خصوص گفت میزان ویروس در فاضلاب شهری اندک بوده، اما نتیجه آزمایش‌ها مثبت بوده است.

اسپانیایی‌ها پیشتر نیز در تحقیقات دیگری به این نتیجه رسیده بودند که ویروس کرونای جدید دست کم یک ماه و نیم قبل از اعلام نخستین مورد در بارسلون وجود داشته است.

حال نتیجه تحقیقات روی نمونه‌هایی که بین ژانویه ۲۰۱۸ و دسامبر ۲۰۱۹ انجام شده ویروس را در ۱۲ مارس ۲۰۱۹ (۲۱ اسفند ۱۳۹۷) ردیابی کرده است.

در چین، جایی که نخستین بار شیوع «ویروس مرموز» بین مردم شهر ووهان گزارش شد، کمیسیون ملی بهداشت گفته بود بیماران در فاصله ۲۱ آذر تا هشتم دی ماه، برای معالجه مراجعه کرده‌اند.

در میانه دی ماه ۱۳۹۸ مقام‌های چینی گفتند «۵۹ نفر» در شهر ووهان در مرکز چین به این ویروس ناشناخته مبتلا شده‌اند که «همه آنها قرنطینه شده و تحت مراقبت‌های ویژه هستند».

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها