رایزنی‌ مقام آمریکایی در تل‌آویو درباره «معامله قرن» و اشغال کرانه باختری

رایزنی‌ مقام آمریکایی در تل‌آویو درباره «معامله قرن» و اشغال کرانه باختری
دوشنبه 9 تير 1399 - 14:11

نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات سازش که برای دیدار با سران صهیونیست‌ به فلسطین اشغالی رفته، امروز با وزیر جنگ این رژیم دیدار و درباره طرح موسوم به «معامله قرن» رایزنی کرد.

العالم - آمریکا

«آوی برکوویتز» که به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در مذاکرات بین‌المللی از چندی قبل جایگزین «جیسون گرینبلات» در مذاکرات سازش شده، امروز در فلسطین اشغالی با «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم دیدار کرد.

بنا بر اعلام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، بنی گانتز در دیدار با برکوویتز که با حضور «دیوید فریدمن» سفیر واشنگتن در تل‌آویو انجام شد، درباره «طرح صلح آمریکا» دیدار کرد.

رایزنی گانتز با این مقام دولت ترامپ درباره طرح ادعایی صلح آمریکا که به «معامله قرن» معروف شده، در حالی صورت گرفته که رسانه‌ها از رایزنی‌های فشرده تل‌آویو و واشنگتن در روزهای اخیر درباره طرح اشغال کرانه باختری خبر دادند.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی و آمریکایی خبر دادند، دولت ترامپ درصدد است بعد از اطمینان از اتفاق نظر کابینه ائتلافی نتانیاهو و گانتز درباره طرح اشغال کرانه باختری، حمایت خود را از این طرح اعلام کند.

بنا بر اعلام رسانه‌های صهیونیستی، نماینده ویژه ترامپ در مذاکرات سازش در سفر به فلسطین اشغالی در نظر دارد با نتانیاهو، گانتز و همچنین «گابی اشکنازی» وزیر خارجه این رژیم دیدار داشته باشد.

طبق گزارش روزنامه «جروزالم پست»، گانتز در دیدار با برکوویتز و هیات آمریکایی اعلام کرد که از نظر او مقابله با کرونا و کاهش نرخ بیکاری مهم‌تر از اجرای طرح اشغال کرانه باختری است.

وزیر جنگ کنونی و نخست‌وزیر چرخشی رژیم صهیونیستی با رد تاریخ اعلام شده نتانیاهو برای اجرای طرح اشغال ۳۰ درصد از کرانه باختری تاکید کرد که او اول جولای (۱۱ تیر) را «یک تاریخ مقدس» نمی‌داند و مقابله با کرونا و کاهش نرخ بیکاری در فلسطین اشغالی از اولویت‌ بالاتری برخوردار هستند.

اظهارنظر گانتز در رد تاریخ اول جولای در شرایطی صورت گرفته که پیش از این نتانیاهو از این روز به عنوان روز اجرای طرح اشغال کرانه باختری خبر داده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها