نماینده آمریکا: دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی بعید به نظر می‌رسد

نماینده آمریکا: دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی بعید به نظر می‌رسد
سه شنبه 10 تير 1399 - 10:08

دونالد ترامپ در حل و فصل اختلافات عمیق واشینگتن و پیونگ‌یانگ ناکام مانده است.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، استفان بیگن، نماینده آمریکا در امور کره شمالی گفت دیدار مجدد ترامپ و کیم جونگ اون پیش از انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا بعید به نظر می‌رسد.

بیگن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، در یک نشست مجازی که توسط بنیاد مارشال آلمان برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال دیدار مجدد ترامپ و رهبر کره شمالی گفت: فکر می‌کنم احتمال این دیدار از هم‌اکنون تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بعید باشد.

بیگن افزود: در زمان باقی مانده و با توجه به شرایط شیوع ویروس همه گیر کرونا در سرتاسر جهان، پیش بینی شرایطی که بتوانیم نشست بین المللی حضوری را فراهم کنیم دشوار است اما مطمئناً تعامل بین دو طرف پابرجاست و ما آماده‌ایم تا این کار را انجام دهیم.

نماینده آمریکا در امور کره شمالی تأکید کرد: ما معتقدیم که هنوز زمان برای ایالات متحده و کره شمالی برای انجام پیشرفت قابل ملاحظه در مسیری که هر دو طرف می‌خواهند به پیش برود وجود دارد.

"دونالد ترامپ" و "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالیبرای از بین بردن برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی در قبال ارائه امتیازات آمریکا از ژوئن (خرداد) سال ۲۰۱۸ تا کنون سه بار با یکدیگر دیدار داشته‌اند. اما این مذاکرات به دنبال اختلافات عمیق طرفین درباره خلع تسلیحات هسته‌ای کره شمالی و کاهش تحریم‌های آمریکا با شکست مواجه شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها