اختصاصی العالم/

یادداشت | سقطری؛ بیعانه سقوط مزدوران در باتلاق عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی

یادداشت | سقطری؛ بیعانه سقوط مزدوران در باتلاق عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی
سه شنبه 10 تير 1399 - 20:44

مزدوران دو دولت متجاوز عربستان و امارات هر از گاهی برای دست یافتن بر استان، شهر یا جزیره ای با یکدیگر نبرد خونین می کنند و این درگیری تا این لحظه ادامه داشته است .

العالم یمن

آنان گروهی خائن مزدور وابسته به دو دولت عربستان و امارات هستند و استفاده از وصف مزدور برای آنان گزاف نیست بلکه معنای واقعی کلمه را بیان می کند.

مزدوران سعودی اکنون در ریاض دربازداشت کامل هستند و باید دیکته ها و حتی توافقات ظالمانه ای را درحق ملت یمن انجام دهند ، آنان تسلیم بوده و زیر بار ترس ذلت باری هستند از اینرو آماده تحویل این سرزمین با همه منابع آن هستند

به عنوان نمونه (تسلیم مثلث سیاه برای 40 سال آتی) است که منظور از آن استان های سرشار از منابع نفتی، گازی و دیگر معادن گرانقیمت شبوه، مارب و الجوف و هم چنین کشیدن خط نفت سعودی از استان المهره به دریای عرب بدون تعیین شرطی از سوی این مزدوران و هم چنین تقسیم جزائر و سواحل استراتژیک میان دو دولت سعودی و امارات است.

سخن گفتن از منافع ژئو استراتژیک دشمن صهیونیستی برای عادی سازی کامل رابطه ، با توجه به تقسیم غنیمت های یمن میان دو شریک متجاوز به شکلی رضایت بخش، مبالغه نیست.

مزدوران با خانواده و حتی نزدیکانشان به عنوان گروگان در شهر ابوظبی زندگی می کنند و دستورات و طرح های استراتژیک اربابان شیخ نشین اماراتی را به عنوان اشغالگر اجرا می کنند .به ویژه که دو دولت متجاوزبا یکدیگر اختلاف ندارند و درهمه استانهای اشغالی از زمان آغاز حمله به یمن ، هماهنگی کاملی میان آنان وجود دارد.

تا این لحظه نیز همه حوادث با هماهنگی کامل بوده و مزدوران خائن را مانند مهره های شطرنج در یمنِ تحت اشغال، حرکت می دهند .

متاسفانه، برخی مزدوران یمنی، هنوز تجاوز و محاصره اشغالگران را توجیه می کنند. این مزدوران در گفت وگو با رسانه های وابسته به خود، هدف از تجاوز آل سعود و ال نهیان به یمن را بازگرداندن دولت قانونی به صنعا دانسته و می گویند با گروه کوچکی یعنی حوثی ها می جنگند.

منطق عقلانی و سیاسی می گوید اقدامات دو دولت متجاوز و سیاست خارجی آنان که با طرح استراتژیک امریکا و حرکت کلی صهیونیست ها همسو است به گونه ای که دولت آمریکایی صهیونیستی به ریاست دونالد ترامپ دراین دوره طرح های صهیونیستی وقیحانه ای معروف به معامله قرن و شامل الحاق قدس و بخش هایی از دره اردن، کرانه باختری و بلندی های جولان عربی سوریه به رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

همه این اقدامات بی سابقه؛ به منظور حذف مساله فلسطین در راستای خدمت به سیاست عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی جنایتکار است.

شایان ذکر است سیاست خارجی منطقه ای دو دولت عربستان و امارات و مزدوران یمنی به شرح زیر است :

نخست :

عربستان و امارات و شماری از کشورهای خلیج فارس در 20 سال اخیرعادت کرده اند، دیدگاه تشدید درگیری میان دو مذهب اصلی اسلام یعنی شیعه و اهل تسنن در منطقه را مطرح کنند و این سیاست رسانه ای و دیپلماتیک را با جذب گروهی از سخنرانان زبان اور و افراطی و گروه های وهابی و سلفی های تندرو اجرا کردند. این سخنرانان و مبلغان برای گمراه کردن مردم ساده ونادان و به تنگنا کشاندن آنان کار را به جایی رساندند که مذهب شیعه را در تضاد و دشمنی با اهل سنت معرفی کردند در صورتی که پیروان هر دو مذهب مسلمان و یکتاپرست هستند.آنها از منابر مساجد و اموزشگاهها و حتی برخی از دانشگاههای مذهبی و شبکه های ماهواره های و پایگاههای اجتماعی برای سمپاشی و ایجاد دشمنی میان دو مذهب اسلامی استفاده کردند.

دوم اینکه :

آنان برای تسهیل ماموریت اجرای سیاست عادی سازی رابطه با رژیم اشغالگر صهیونیستی ، شیطنت علیه سیاست های جمهوری اسلامی آغاز کرده و ایران را عامل بر هم زدن ثبات منطقه و بحران معرفی کردند و کشورها را از سیاست هسته ای ایران و موشک های دور برد ترساندند و ایران را خطری واقعی برای کشورهای منطقه می دانند و اینکه ایران دشمن واقعی مردم و کشورهای منطقه عربی است و اسرائیل دیگر خطری برای امنیت ملی عربها به شمار نمی رود و بخشی از امنیت و صلح عربی است و بدین ترتیب رسانه ها روزانه و سالانه تبلیغ می کنند به گونه ای که این مقولات به یکی از بدیهیات فرهنگی و شاید باورهای برخی از مردم ساده تبدیل شده و با سیاست خارجه رژیم صهیونیستی هم راستاست.

تلاش ها برای تبدیل دشمن به دوست و برعکس آن تبدیل دوست به دشمن یکی از سیاست های سازمان های اطلاعاتی کشورهای غربی سرمایه دار به ویژه موساد اسرائیل، سازمان سیا امریکا و سازمان اطلاعات بریتانیاست .

همه آنها سازمان های حرفه ای برای انتشار تبلیغات مسموم با استفاده از عامل مذهبی و با ماهیت های فرعی و کینه های تاریخی هستند.

سوم :

دولت های پیشین آمریکا با سیاستی ثابت از رژیم صهیونیستی حمایت کردند اما دولت نژادپرست دونالد ترامپ با معامله قرن ، آشکارا از رژیم صهیونیستی حمایت کرد و متاسفانه از حمایت مستقیم مادی ،رسانه ای و تبلیغی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برخوردار شد.

ناگفته نماند عربهای صهیونیست با انجام فعالیت ها و برگزاری کنفرانس های منطقه ای و بین المللی و جهت وارد کردن نمایندگان اسرائیلی در این تجمعات و نشست های سیاسی و دیپلماسی در صدد آغاز روند عادی سازی علنی بودند از اینرو کنفرانس در سال 2019 در ورشو پایتخت لهستان برگزار شد.

کشورهای امریکا، بریتانیا، لهستان، اسرائیل، عربستان، بحرین، مصر، اردن، مغرب ،کویت، امارات، قطر، عمان و دولت هادی در ریاض در این کنفرانس شرکت کردند.

هم چنین کنفرانس اقتصادی عادی سازی اواخر ژانویه 2019 در منامه پایتخت بحرین برگزار شد و افزون بر تاجران عرب صهیونیستی با حضور همان کشورها برگزار شد.

چهارم اینکه

عربستان و شیخ نشین امارات به وضوح قطار عادی سازی رابطه کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را اداره می کنند بنابراین باید به دولت مستعفی عبدربه منصور هادی دستور می دادند در کنفرانس عادی سازی رابطه در ورشو پایتخت لهستان شرکت کند.

تصاویرِ نشست نیز، خالد الیمانی وزیر خارجه هادی را نشان می داد که کاملا راحت میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و مایک پومپئو وزیر امور خارجه امریکا نشسته است، صحنه جنجالی و خارج ازعرفی برای همه آزادگان یمن و جهان عرب بود .

شیخ نشین امارات هم چنین به اتباع و مزد بگیران خود در شورای انتقالی و جدایی طلب توصیه کرد تا با اظهاراتی، دوستی رژیم صهیونیستی را جلب کنند و تعجب اور اینکه انها اشکارا اعلام می کنند در صورت جدایی ، سفارتی برای دشمن صهیونیستی در عدن افتتاح میکنند .

تصور کنید آنان می گویند با عادی سازی و از سرگیری رابطه با صهیونیست های اسرائیلی موافق هستند که تاریخ درخشان یمن پیش از این شاهد ان نبوده است. .

زبان حال این عادی سازان رابطه در کیفیت مسابقه میان مزدوران و خائنان یمنی برای راضی کردن رهبران رژیم اشغالگر صهیونیستی است مسابقه ای که ضامن جلب رضایت اربابان خود و اربابان آمریکایی و صهیونیستی آنان است.

وضعیت این مزدوران و سقوط اخلاقی دردناک آنان ادامه دارد به گونه ای که از دولت متجاوز خواستند از ابتدای تجاوز در ماه مارس 2015 به یمن و ملت بزرگ آن حمله کند.

هر وجب از خاک یمن از جمله جزیر ه سقطری و سایر جزائر یمنی و سواحل و شهرها و حتی دره های کوچکترین شهرها نادیده انگاشته نخواهد شد و هیچ استعمارگر جدیدی نیز پذیرفته نخواهد شد و این اشغالگران و نوچه های مزدور با اراده آهنین مردان یمنی اخراج خواهند شد. تجارب تاریخ دور و نزدیک یمن بهترین دلیل بر پیروزی مقاومت در برابر اشغالگران است اما این مزدوران مزد بگیر و مفسدان یمنی دراولین مرحله اراضی یمن را ترک خواهند کرد.

دکتر عبدالعزیز بن حبتور - رئیس دولت نجات ملی یمن

پربیننده ترین خبرها