وزیر اطلاعات صهیونیستی: آخرین فرصت اجرای طرح الحاق، سپتامبر است

وزیر اطلاعات صهیونیستی: آخرین فرصت اجرای طرح الحاق، سپتامبر است
جمعه 13 تير 1399 - 01:00

«ایلی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب اعلام کرد که آخرین مهلت برای اجرای طرح الحاق کرانه باختری ماه سپتامبر (شهریور/مهر) خواهد بود.

العالم-فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری صفا فلسطین، کوهن در گفت‌ وگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اظهار کرد: به نظرم امکان اجرای طرح الحاق در ماه جاری وجود ندارد و فرصت بهتر آن در ماه سپتامبر خواهد بود.

وزیر سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی افزود: شرط آمریکا از ابتدا در مورد زمان الحاق، این بود که این موضوع نباید پیش از یکم جولای برای تصویب مطرح شود؛ اما با این حال این روز، روز مقدسی برای الحاق نبود.

کوهن گفت: فرصت الحاق پس از ماه سپتامبر و با رفتن آمریکا به سوی انتخابات ریاست جمهوری بسته خواهد شد و ممکن است که در این انتخابات، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بزرگترین حامی طرح الحاق شهرک‌ها ساقط شود.

نتانیاهو ۱۷ مه ۲۰۲۰ (۲۸ اردیبهشت) در کنست رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که دیگر زمان الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری به خاک اسرائیل فرا رسیده است.

سرانجام نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک هفته پس از این سخنرانی اعلام کرد که الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری یکم ژوئیه انجام می‌شود و تغییری در این برنامه ایجاد نخواهد شد؛ اما به دنبال موج شدید مخالفت‌ها و محکومیت‌های جهانی و داخل فلسطین، اجرای آن به تأخیر افتاد.

ايرنا

پربیننده ترین خبرها