مجسمه‌هایی که هدف اعتراض مردم آمریکا قرار گرفتند + عکس

مجسمه‌هایی که هدف اعتراض مردم آمریکا قرار گرفتند + عکس
شنبه 14 تير 1399 - 19:41

یک مجله آمریکایی تصاویر برخی مجسمه‌ها و یاد‌بود‌های رهبران کنفدراسیون‌ که در جریان اعتراضات به قتل «جورج فلوید» واژگون شدند را منتشر کرده است.

العالم - آمریکا

مجله آمریکایی «آتلانتیک»، تصاویر برخی مجسمه‌ها و یاد‌بود‌های رهبران کنفدراسیون که در جریان اعتراضات به قتل «جورج فلوید» واژگون شده‌اند را منتشر کرد.

در بحبوحه اعتراضات به قتل «جورج فلوید»، سیاهپوست آمریکایی آفریقایی‌تبار که به دست یک مأمور پلیس در شهر مینیاپولیس آمریکا در بیست و پنجم ماه مه کشته شده، معترضان به مجسمه‌ها و یاد‌بود‌های رهبران کنفدراسیون حمله و آنان را واژگون کردند.

بعد از اینکه تعدادی از معترضان در شهر واشنگتن دی‌سی مجسمه‌ «آلبرت پایک»، یکی از رهبران کنفدراسیون در قرن هجدهم که آن نمادی از برده‌داری می‌دانستند واژگون کردند، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری از این اقدام انتقاد کرد.

ترامپ در این توئیت همچنین از پلیس این شهر نیز انتقاد کرد و نوشت پلیس شهر واشنگتن دی‌.سی کار خود را انجام نمی‌دهد، در حالی که آنها شاهد واژگونی و سوخته شدن مجسمه هستند.

کنفدراسیون‌های ایالات جنوبی آمریکا، مجموعه‌ای از ایالت‌های جنوبی بودند که پس از پیروزی «آبراهام لینکلن» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۸۶۰ میلادی، جدایی خود را از ایالات متحده آمریکا اعلام کردند. این ایالت‌ها حامی ابقای برده‌داری بودند اما سرانجام در جنگ‌های داخلی آمریکا شکست خوردند.

کاربرد پرچم این کنفدراسیون و نمادهای آن مانند مجسمه رهبران آن در شهرهای جنوبی آمریکا از مسایل جنجالی در این کشور است.

مخالفان کنفدراسیون، این نمادها را میراث برتر‌ی‌جویی نژادی می‌دانند ولی بعضی از ساکنان ایالات جنوبی، با رد این موضوع آن را یادبود اجدادشان تلقی می کنند.

۱- مجسمه «جیمز ایول براون استوارت» که معترضان موفق به واژگونی آن نشدند.

۲​- مجسمه «چارلز لین»، یکی از ملوانان نیروی دریایی کنفدراسیون‌ها که توسط معترضان سرنگون شده است.

۳- مجسمه «کریستف کلمب» در شهر بوستون ایالت ماساچوست که معترضان تنها سر او را قطع کردند.


۴- مجسمه «جفرسون دیویس»، رئیس‌جمهور ایالات مؤتلفه آمریکا در طول جنگ داخلی آمریکا که معترضان در شهر ریچموند ویرجینیا ابتدا به مجسمه وی رنگ پاشیدند و آن را واژگون کردند.

۵- مجسمه «کریستف کلمب»، در شهر سینت‌پال، پایتخت و مرکز ایالت مینه‌سوتا که در جریان اعتراضات ضدنژادپرستی واژگون شد.

۶- «آلبرت پایک»، یکی از رهبران کنفدراسیون در قرن هجدهم، که معترضان بعد از واژگونی، آن را به آتش کشیدند. ترامپ در پیامی توئیتری از این اقدام معترضان انتقاد کرد.


۷- بنای یادبود «هویتزر» که در سال ۱۸۹۲ برای یادبود یک واحد توپخانه کنفدراسیون که در جریان اعتراضات در شهر ریچمند ایالت ویرجینیا توسط معترضان سرنگون شد.

۸- مجسمه تخریب شده «کریستف کلمب» که معترضان در شهر میامی ایالت فلوریدا به آن آسیب رساندند.

۹- مجسمه «رابرت ئی لی»، ژنرال آمریکایی و فرمانده ارتش مؤتلفه ویرجینیای شمالی در دوران جنگ داخلی آمریکا، که معترضان در ریچموند ویرجینیا روی پایه آن تصویر جورج فلوید را پیاده کرده‌اند.

۱۰- یکی از مجسمه‌های رهبران کنفدراسیون که در ­شهر رالى‌ در ایالت‌ کارولیناى شمالى به دار آویخته شد.

۱۱- مجسمه «کریستف کلمب» که در شهر ریچموند ویرجینیا معترضان بعد از واژگونی آن را در روی زمین کشانده و به حوضچه‌ای انداختند.

بعد از اینکه معترضان چندین مجسمه و یاد‌بود مربوط به رهبران کنفدراسیون‌ها را واژگون کردند، دولت‌های محلی و ایالت‌های آمریکایی در اقدامی به جمع‌آوری مجسمه‌هایی کردند که معترضان موفق به واژگونی آنان نشده بودند.

تصاویر زیر برخی از مجسمه‌ها و یاد‌بود‌های جمع‌آوری شده‌اند.

۱- مجسمه «استون ول جکسون» در ریچموند ویرجینیا.

۲- مجسمه «جفرسون دیویس» در شهر فرانکفورت ایالت کنتاکی.

۳- مجسمه «دیک دولینگ» در شهر هوستون ایالت تگزاس.

۴- مجسمه «جان سی. کلهون» در کارولینای جنوبی.

۵- مجسمه «کریستف کلمب»، در شهر سنت لوئیس ایالت میسوری.


۶- مجسمه یکی از رهبران کنفدراسیون در شهر گرین ویل ایالت کارولینای شمالی.

۷- مجسمه یکی از سربازان کنفدراسیون در شهر رالی ایالت کارولینای شمالی. بعد از اینکه معترضان چندین مجسمه در این ایالت را واژگون کردند، فرماندار این ایالت دستور داد چندین یادبود و مجسمه دیگر جمع‌آوری شوند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها