اعتراض شدید نخست وزیری عراق به حملات ارتش ترکیه

اعتراض شدید نخست وزیری عراق به حملات ارتش ترکیه
يکشنبه 15 تير 1399 - 01:24

سخنگوی دولت عراق گفت که بغداد دو نامه اعتراضی و شدید اللحن به ترکیه درباره حملاتش به خاک عراق تحویل داده که در آن بر ضرورت عدم تعرض به حاکمیت، جان و اموال عراقی‌ها تاکید شده است.

العالم - عراق

بر اساس گزارش السومریه نیوز، «احمد ملا طلال» سخنگوی نخست وزیری عراق شامگاه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای ترکیه مدتی است که دست به تجاوز مکرر به خاک عراق می‌زنند. ما در عین حال که این اقدامات را که به روابط محکم و دیرینه بین دو ملت، ضربه می‌زند، محکوم می‌کنیم، خواهان توقف فوری این حملات هستیم که به صلح منطقه‌ای ضربه می‌زند؛ علاوه بر اینکه تعرض به حاکمیت، جان و اموال عراقی‌هاست».

این مقام عراقی خبر داد: «دولت عراق به سفیر ترکیه در بغداد دو نامه اعتراض آمیز رسمی و شدید اللحن تقدیم کرد که در آن تاکید شده است که عراق برای تثبیت حق خود در مخالفت با این حملات و درخواست برای توقف آن در چارچوب قانون و منشورهای بین المللی عمل خواهد کرد».

سخنگوی نخست وزیر عراق ترکیه را مسئول حقوقی و اخلاقی تلفات جانی و مالی عراقی‌ها خواند و گفت: «این حملات همچنین نقض حاکمیت عراق و ثبات و تمامیت ارضی و امنیت ملت آن است».

طلال تصریح کرد:« در همین خصوص جامعه بین المللی می بایست گام‌هایی را به منظور تقویت ثبات در منطقه و پشتیبانی از حق حاکمیتی عراق در حفاظت از اراضی و سلامت مردم خود بردارد».

ترکیه از ۱۴ ژوئن عملیات گسترده‌ای با نام «پنجه عقاب» و از ۱۷ ژوئن عملیات «پنجه ببر» را در شمال عراق با هدف نابودی عناصر گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) آغاز کرده است که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی مواجه است؛ اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها