دریادارخانزادی اعلام کرد:

گام نیروی دریایی ایران برای توسعه در تراز انقلاب اسلامی و تمدن دریایی

گام نیروی دریایی ایران برای توسعه در تراز انقلاب اسلامی و تمدن دریایی
يکشنبه 15 تير 1399 - 18:40

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف از همکاری با دانشگاه‌ها توسعه نیروی دریایی در تراز انقلاب اسلامی و ایفای نقش این نیرو برای توسعه تمدنی ایران، بویژه توسعه تمدن دریایی است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

آیین امضاء تفاهم نامه آموزشی _ پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و نیروی دریایی ارتش عصر یکشنبه با حضور دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش و «محمد مهدی طهرانچی» در ستاد فرماندهی نیری دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) برگزار شد.

دریادار حسین خانزادی در این مراسم اظهار داشت: دو هدف عمده از این تفاهم‌نامه را دنبال می‌کنیم که یکی اجرایی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب در توسعه نیروی دریایی در تراز انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران و همچنین ایفای نقش نیروی دریایی برای توسعه تمدنی ایران، به‌ویژه توسعه تمدن دریایی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به پایان‌نامه‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی درباره علوم دریا، گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی جامعه بزرگی از دانشجویان و آینده سازان انقلاب اسلامی حضور دارند و ما با این تفاهم‌نامه به دنبال همکاری و استفاده از این ظرفیت‌های عظیم و نیروهای جوان هستیم.

وی تاکید کرد: به دنبال تحقق بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در حوزه دریا هستیم، به همین دلیل با مراکز علمی و تحقیقاتی مانند دانشگاه شریف و مالک اشتر در ارتباط هستیم و با این تفاهم‌نامه به دنبال استفاده از پتانسیل جوانان و دانشجویان این دانشگاه آزاد هستیم.

خانزادی گفت: هدف اصلی حضور نیروی دریایی در اقیانوس‌ها و همکاری با دانشگاه‌ها را ارتقاء امنیت و توسعه پایدار برای کشور بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و خواست مقام معظم رهبری است.

گسترش علوم و فنون دریایی

طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم اظهار داشت: رویکرد جدید ما مهارت آفرینی است و بر این اساس محور پایان نامه‌ها هدایت می‌شود.

وی دریا و پژوهش در این حوزه را یکی از مهمترین حوزه‌های فعالیت‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ۴۰ درصد آموزش عالی را دربر می‌گیرد و به دنبال این هستیم که علم را در خدمت توسعه ایران اسلامی و براساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بکار بگیریم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حضور نیروی دریایی ارتش در اقیانوس‌ها گفت: با این تفاهم‌نامه به دنبال این هستیم که در کنار شما که در اقیانوس‌ها حضور دارید ما هم علوم و فنون دریایی را گسترش دهیم.

پربیننده ترین خبرها