"نه به اعدام"..پویش اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی در بحرین

پنج‌شنبه 19 تير 1399 - 13:21

فعالان و کاربران شبکه های اجتماعی در بحرین، پویشی را برای اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی محکوم به اعدام به راه انداخته اند. بنا به اعلام سازمان های حقوق بشر بین المللی، اعترافات این زندانیان ساختگی و زیرشکنجه بوده است.

العالم - بحرین

کاربران شبکه های اجتماعی در بحرین با اعلام اینکه اعترافات زندانیان سیاسی در بحرین تحت شکنجه گرفته شده، با به راه انداختن پویشی در توییتر ، مشارکت در رساندن صدای مظلومیت زندانیان بحرینی به گوش جهانیان را خواستار شدند.

یکی از کاربران به نام یوسف الجمری نوشت: دادگاه های بحرین، حکم های اعدام را با استناد به اعتراف هایی صادر کرده اند که زیر بار شکنجه گرفته شده است .. شایسته نبود که "محمد رمضان" و "حسین موسی" بر اساس اعتراف های ساختگی و زیر شکنجه محکوم شوند.

کاربر دیگری به نام زینب محمد نوشت: بحرین درحالی حکم های اعدام را برای معارضان صادر می کند که همه درخواست های حقوقی را نادیده می گیرد و محاکمه ها در بحرین با شک و شبهه همراه بوده و بر خلاف معیارهای قانونی هستند.

این درحالیست که حساب دیگری به نام Quite bh تلاش کرد تا از مظلومیت جوانان بحرینی به طور عام پرده بردارد .. این حساب کاربری نوشت : جوانان ما با نژادپرستی و طایفه گری و به حاشیه رانده شدن مواجه شده اند و در کشورهای دنیا ، زندانی و آواره شده و تحت تعقیب هستند و صدها نفر به اعدام یا حبس اعدام محکوم شده اند.. نه به اعدام!

کاربر دیگری به نام یاسر الزاکی این سوال را مطرح کرد که زنده ماندن این جوانان چه ضرری دارد، آیا هوای کافی برای تنفس همه وجود ندارد؟!

برخی دیگر از کاربران ، صدور چنین حکم هایی را زیر سوال بردند و حسابی به نام دموع الحوراء نوشت : حکم اعدام در بحرین، نشان دهنده لجاجت رژیم در مجازات مخالفانش است.

در این حال، نقش آمریکا درحمایت از رژیم بحرین و چراغ سبز واشنگتن به مقامات بحرینی در صدور چنین تصمیماتی ظالمانه، مخفی نیست.

کاربری به نام zahraa karaka نوشت : این ترامپ است که به مسئولان آل خلیفه برای نقض حقوق بحرینی ها چراغ سبز نشان داده است. این کاربر نوشت : از زمانی که احمق و نژادپرست کاخ سفید در سال 2017 با گفتن این جمله به شاه بحرین که " روابط ما پس از این متشنج نخواهد بود" چراغ سبز نشان داد، صدور حکم های اعدام در بحرین رو به افزایش است.. "نه به اعدام".

این در حالیست که سازمان دیده بان حقوق بشر از هم پیمانان بحرین از جمله آمریکا و بریتانیا خواست که بحرین را برای اجازه دادن به کارشناسان سازمان به منظور تحقیقات مستقل درباره گزارش های مربوط به شکنجه دو بحرینی محکوم به اعدام به نام های "محمد رمضان" و "حسین موسی" تحت فشار قرار دهند.

سازمان یاد شده از مقامات آل خلیفه خواست این زندانیان بحرینی را آزاد کنند یا آن ها را بر اساس معیارهای محاکمه عادلانه و قانونی دوباره محاکمه کنند.

این درخواست به دنبال جلسه دادگاه تجدیدنظر وابسته به رژیم آل خلیفه در روز دوشنبه (13 ژوئیه) مطرح می شود که آخرین فرصت برای تجدید نظر در این حکم ظالمانه به شمار می رود.

گزارش پزشکی یک پزشک وزارت کشور بحرین، وجود جراحات در مچ های موسی را تایید می کند و این جراحت ها ، شک و تردیدهایی را درباره بدرفتاری با این زندانی بحرینی و نقض حقوق وی ایجاد می کند.

این شک و تردید همچنین وجود دارد که اعترافات وی با شکنجه گرفته شده باشد و دادگاه تجدیدنظر نیز با استناد به این دلیل، دو حکم اعدام را در اکتبر 2018 لغو کرد و دادگاه تجدیدنظر در ژانویه 2020 ، دوباره این دو جوان بحرینی را محکوم و حکم اعدام آن ها را صادر کرد.

پربیننده ترین خبرها