قانون‌گذار سوری: توافق امضا شده با تهران پیامی آشکار برای دشمن است

قانون‌گذار سوری: توافق امضا شده با تهران پیامی آشکار برای دشمن است
پنج‌شنبه 19 تير 1399 - 15:50

عضو پارلمان سوریه در خصوص توافق نظامی امضا شده میان ایران و سوریه تأکید کرد که این توافق پیامی آشکار در زمینه پدافند هوایی سوریه به دشمن مخابره می‌کند.

العالم - سوریه

«مهند الحاج علی» نماینده پارلمان سوریه، امروز (پنجشنبه)، به توافق نظامی روز گذشته ایران و سوریه واکنش نشان داد و آن را پیامی آشکار به برای دشمن خواند.

به گزارش پایگاه خبری «العهد»، نماینده سوریه در این خصوص گفت: «توافق امضا شده با تهران پیامی آشکار به دشمن است درباره اینکه هرگونه تجاوز به حریم هوایی ما با [سامانه‌های] دفاعی پیشرفته‌تری مواجه خواهد شد».

«علی ایوب» وزیر دفاع سوریه و «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته، در زمینه گسترش‌‌ همکاری‌های نظامی توافق امضا کردند.

سرلشکر باقری روز گذشته پس از امضای توافق با سوریه تأکید کرد که سامانه‌‌های پدافند هوایی سوریه را در راستای تحکیم همکاری‌های نظامی میان دو کشور، تقویت خواهیم کرد.

این توافق درست پس از آن است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندین بار با استفاده حریم‌هوایی لبنان و یا اردن به اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام داده‌اند.

«روعی قیس» تحلیلگر نظامی شبکه «کان‌نیوز» تلویزیون رژیم صهیونیستی در ارتباط با توافق نظامی ایران و سوریه گفت که ایران می‌خواهد با این اقدام دو پیام به تل‌آویو مخابره کند؛ اول اینکه این کشور در سوریه باقی خواهد ماند و حملات نمی‌تواند آنها را از این کشور خارج کند و دوم اینکه ایران و همپیمانانش قادر هستند «اسرائیل را از خاک سوریه هدف قرار دهند» .

فارس

پربیننده ترین خبرها